Üye ol
Şifremi unuttum | Onay kodum gelmedi
Yardım

StarCraft II: Wings of Liberty beklenen savaş günü geldi..
FuSHeR
Üye
FuSHeR

Puan: 403

FuSHeR şu anda çevrimdışı
Gönderilme Tarihi: 12 Ekim 2010 19:26:12



Blizzard Entertainment'ın oyunları oyuncuların kalplerinde farklı bir yere sahiptir. Ne zaman Blizzard'ın yeni bir oyunu satışa çıksa yer yerinden oynar ve oyun dünyası alt üst olur. Bunun en güzel örneği de World of WarCraft'tır. MMORPG nedir nasıl oynanır diye birbirimize sorarken 2005 yılında piyasaya sürülen World of WarCraft bize MMORPG'nin ne olduğunu güzel bir şekilde öğretmişti. Hem de ne öğretme; sırf o oyun yüzünden sınıfta kalanlar mı dersiniz, işten atılanlar mı dersniz ve daha neler neler... Neyse ki ben bu illetten rahatlıkla kurtulabildim ve gerçek hayata dönebildim, dönemeyenlerin ise Allah yardımcısı olsun. Bu küçük giriş sanırım size Blizzard'ın oyunlarının nelere kadir olabileceğini göstermiştir.

1998 yılında ise yine Blizzard Entertainment tarafından ancak bu sefer sessiz ve sedasız olarak StarCraft piyasaya sürülmüştü. Bu oyun da gerçek zamanlı strateji oyunlarının nasıl olması gerektiğini bizlere gösterdi. Hiç bıkmadan usanmadan yıllarca oynadık halen daha da oynuyoruz. Korelilerin ne kadar oynadığını ise söylemek bile istemiyorum, Kore'ye gidin ve StarCraft anılarınızı anlatın, otellerinde bedava bile kalabilirsiniz böylelikle (hayır ben denemedim ve garanti de vermiyorum). Tarih 27 Temmuz 2010'u gösterdiğinde ise StarCraft II üçlemesinin ilk oyunu Wings of Liberty piyasaya sürüldü. İşte o günden bu güne de ben uykusuzum ve bu oyunu oynuyorum. 29 Temmuz 2010 saat 04:00, artık oynamayı bırakmalı ve incelemeyi yazmalıyım yoksa gerçekten de incelemeyi yazamayacağım veya yatıp uyumalıyım. Kendine gel Emre ve kelimelerini doğru seçerecek incelemeni yaz. Bakalım bizleri tam olarak 12 yıl süresince sabırsızlıkla bekleten StarCraft II beklediğimize değmiş mi demek istemiyorum çünkü değmese şaşardık. Evet, oyun mükemmel incelemeyi yazmaya gerek de yok gidin bu oyunu alın ve hep birlikte oynayalım. Şaka bir yana (tüh, uyku hayallerim suya düştü) gelin oyunumuzu hep birlikte incelemeye başlayalım.




Hell, it's about time!

Wings of Liberty'nin hikayesi Brood War'daki olayların 4 yıl sonrasında geçiyor. Oyunu Jim Raynor'un gözünden oynuyoruz. Wings of Liberty sadece Terran ırkının yaşadıklarını konu alıyor ve onları yönetiyoruz. Ancak az da olsa Protoss'u da yönettiğimiz oluyor. Oyunun senaryosunda 30'un üzerinde tek kişilik görev bulunuyor. Kerrigan da tabii ki oyunda bulunuyor. Oyunun hikayesi hakkında daha fazla bilgi vermek istemiyorum çünkü Blizzard'ın hikaye anlatımı konusunda harikalar yarattığını biliyorsunuz, eğer ben hikayeyi anlatırsam bu oyundan alacağınız zevki azaltabilir, o yüzden oynayın ve görün. Tek kişilik senaryonun oynanışı eski StarCraft türü oynanış yerine biraz Dawn of War II'den etkilenmişe benziyor. Senaryoda çoklu oyunculu modlarda bulunmayan birimleri kontrol edebiliyor, birimlerimize geliştirmeler satın alabiliyor ve bazı özellikleri açabiliyoruz. Bunlar oyuna eğlence katmış açıkçası. Tek kişilik bölümlerin dizaynı ise ilk oyuna oldukça benziyor ancak bu oyunda senaryonun anlatımı, ara videolar ve seslendirmeler mükemmel gözüküyorlar. Bunların dışında senaryodaki bölümleri kafanıza göre oynayabiliyorsunuz yani belirli bir sıra bulunmuyor bu da oyunun özgürlüğünü arttırıyor.

lizzard Entertainment'ın oyunları oyuncuların kalplerinde farklı bir yere sahiptir. Ne zaman Blizzard'ın yeni bir oyunu satışa çıksa yer yerinden oynar ve oyun dünyası alt üst olur. Bunun en güzel örneği de World of WarCraft'tır. MMORPG nedir nasıl oynanır diye birbirimize sorarken 2005 yılında piyasaya sürülen World of WarCraft bize MMORPG'nin ne olduğunu güzel bir şekilde öğretmişti. Hem de ne öğretme; sırf o oyun yüzünden sınıfta kalanlar mı dersiniz, işten atılanlar mı dersniz ve daha neler neler... Neyse ki ben bu illetten rahatlıkla kurtulabildim ve gerçek hayata dönebildim, dönemeyenlerin ise Allah yardımcısı olsun. Bu küçük giriş sanırım size Blizzard'ın oyunlarının nelere kadir olabileceğini göstermiştir.

1998 yılında ise yine Blizzard Entertainment tarafından ancak bu sefer sessiz ve sedasız olarak StarCraft piyasaya sürülmüştü. Bu oyun da gerçek zamanlı strateji oyunlarının nasıl olması gerektiğini bizlere gösterdi. Hiç bıkmadan usanmadan yıllarca oynadık halen daha da oynuyoruz. Korelilerin ne kadar oynadığını ise söylemek bile istemiyorum, Kore'ye gidin ve StarCraft anılarınızı anlatın, otellerinde bedava bile kalabilirsiniz böylelikle (hayır ben denemedim ve garanti de vermiyorum). Tarih 27 Temmuz 2010'u gösterdiğinde ise StarCraft II üçlemesinin ilk oyunu Wings of Liberty piyasaya sürüldü. İşte o günden bu güne de ben uykusuzum ve bu oyunu oynuyorum. 29 Temmuz 2010 saat 04:00, artık oynamayı bırakmalı ve incelemeyi yazmalıyım yoksa gerçekten de incelemeyi yazamayacağım veya yatıp uyumalıyım. Kendine gel Emre ve kelimelerini doğru seçerecek incelemeni yaz. Bakalım bizleri tam olarak 12 yıl süresince sabırsızlıkla bekleten StarCraft II beklediğimize değmiş mi demek istemiyorum çünkü değmese şaşardık. Evet, oyun mükemmel incelemeyi yazmaya gerek de yok gidin bu oyunu alın ve hep birlikte oynayalım. Şaka bir yana (tüh, uyku hayallerim suya düştü) gelin oyunumuzu hep birlikte incelemeye başlayalım.




Hell, it's about time!

Wings of Liberty'nin hikayesi Brood War'daki olayların 4 yıl sonrasında geçiyor. Oyunu Jim Raynor'un gözünden oynuyoruz. Wings of Liberty sadece Terran ırkının yaşadıklarını konu alıyor ve onları yönetiyoruz. Ancak az da olsa Protoss'u da yönettiğimiz oluyor. Oyunun senaryosunda 30'un üzerinde tek kişilik görev bulunuyor. Kerrigan da tabii ki oyunda bulunuyor. Oyunun hikayesi hakkında daha fazla bilgi vermek istemiyorum çünkü Blizzard'ın hikaye anlatımı konusunda harikalar yarattığını biliyorsunuz, eğer ben hikayeyi anlatırsam bu oyundan alacağınız zevki azaltabilir, o yüzden oynayın ve görün. Tek kişilik senaryonun oynanışı eski StarCraft türü oynanış yerine biraz Dawn of War II'den etkilenmişe benziyor. Senaryoda çoklu oyunculu modlarda bulunmayan birimleri kontrol edebiliyor, birimlerimize geliştirmeler satın alabiliyor ve bazı özellikleri açabiliyoruz. Bunlar oyuna eğlence katmış açıkçası. Tek kişilik bölümlerin dizaynı ise ilk oyuna oldukça benziyor ancak bu oyunda senaryonun anlatımı, ara videolar ve seslendirmeler mükemmel gözüküyorlar. Bunların dışında senaryodaki bölümleri kafanıza göre oynayabiliyorsunuz yani belirli bir sıra bulunmuyor bu da oyunun özgürlüğünü arttırıyor.

1.3.0
Kullanım Şartları - İletişim - Öner
29 Temmuz 2014 Salı 17:02:27