Üye ol
Şifremi unuttum | Onay kodum gelmedi
Yardım

Jack Keane İncelemesi
diray67
Üye
diray67

Puan: 202

diray67 şu anda çevrimdışı
Gönderilme Tarihi: 18 Kasım 2010 12:17:13



Oyunumuz Dr. T ile Miss Gristle adlı bir kadının konuşması ile başlıyor. Kraliçenin, Dr. T ‘nin imparatorluğu yıkmak adına hazırladığı gizli bir planı ortaya çıkarmak için bir ajan göndereceğini öğreniyoruz. Bu demonun sonrasında oyuna giriş yapıyoruz.

Chapter One: In a Bind

Londra’da bir saat kulesindeyiz. 2 adet iri kıyım tarafından bir sandalyeye bağlanmış vaziyetteyiz. Sebebi ise Mr.Lee adında birinden 3 yıl önce aldığımız borç parayı ödememiş olmanız. Buradan kaçmanız gerekiyor. Size vuranlardan herhangi biriyle konuşun. Her yumruk yediğinizde sandalyeniz biraz daha geriye gidecek ve bıçağınıza ulaşabileceksiniz. Aşağılayıcı konuşmalar yaptığınızda size vuracaklar. 3 kez size vurmasını sağlayın ve bıçağı aldığınızda giren ara demoyla kendimizi saat kulesinin tepesinde buluyoruz. İçeride çıkan tartışmada bıçağınızı da düşürdünüz. Onu bulmamız gerekiyor ama aceleye gerek yok. Sol tarafa doğru ilerleyin ve platformun üzerine gelin. Platformun sağındaki ipi çözün ve aşağıya inin. 2 dostumuz ipten sallanarak ağırlık dengesini kurmaya çalışıyor. Yerden süpürgeyi alın ve fıçının üzerinde kullanın. Yeniden yukarıdayız. Platformdaki bezi almayı unutmayın.

Yukarıya çıktığınızda kapıyı açmayı deneyin. Kapı yanlışlıkla kapanacak. Sağ tarafa doğru ilerleyin ve bezi kovada kullanarak ıslatın. Kuş yuvasının olduğu yere inin ve kuş pisliklerini elinizdeki ıslak bez ile temizleyin. Tekrar aşağıya inin. Bıçağı almayı denediğinizde saldırıya uğrama ihtimaliniz olduğundan şimdilik uğraşmayın. Solunuza doğru ilerleyin ve kum torbasını alıp aşağıdaki adamlardan birinin kafasına atın. Saat çalmaya başlayacak ve kuş uçacak. Şimdi gidip bıçağınızı alabilirsiniz. Yeniden yukarı çıkın ve platforma giderek güvenlik kayışını kesin. Aşağıya inmeyi başardık.

Tayfalarınız Lawrence ve Eric ile konuştuktan sonra Royal Gizli Ajans’tan Joe Little ile konuşun. Size gizli servis ajanlarından birini Tooth Island’a götürmeniz karşılığında 10000 pound ödeyeceğini söyleyecek. Ajanı Güney Afrika’dan alacaksınız. Görevi kabul ediyoruz ve yola çıkıyoruz. Fakat Lawrance peşinizdeki iki adamın nereye gittiğinizi öğrenmelerine yol açacak bir kağıt düşürecek. Cape Town’a gidiyoruz.

Chapter Two: The Voyage

Lawrence ve Eric kıyıda size bir şeyler içmek için ısrar edecekler. Bir şişe rom bulmamız gerekiyor. Sola doğru gidin. Meksikalı adamı ve yardım isteyen bir adamı geçerek Adventure Shop’a girin. Soyunma kabinini açın ve kadını görün. Bir adam gelecek. Konuşmaya başlayın. Sırasıyla “Prove you were Successful”, “Visited the Canaries” ve “Prove that you’re Wealthy” diyaloglarını seçin. Bir şişe rom alacaksınız. Şimdi geriye dönün ve romu tayfalarınızdan biri üzerinde kullanın. Gemiye çıkın ve beyaz bölmeye tıklayın. Jack’in gizli para bölmesini kullanın ve çürümüş tahta ile 30 şilini alın. Sola doğru geriye gidin ve Meksikalı ile konuşun. Adının Montgomery ve kendisinin imparatorluğun görmüş olduğu en iyi ajan olduğunu öğreniyoruz. Görev hakkında öğrenebildiğiniz her şeyi öğrenin. Çay ile ilgili sorunlar hakkında konuşun ve Dr.T’nin ektiği bitkilerin çayları yediğini öğrenin. Montgomery sizden gizli bir paketi postalamanızı isteyecek.

Sağa doğru ilerleyin ve sızıntı yapan bota bakın. Sola doğru ilerleyin ve Amanda ile konuşun. Kendisini soyunma kabininden hatırlıyoruz. Amerikalı olduğunu ve sizin gibi onun da Tooth Island’a gittiğini öğreniyoruz. Size sahip olduğu davetiyeyi gösterecek. Amanda’nın mektubunda bir pul var. Almamız gerekiyor. Adventure Shop’a doğru gidin ve bağış isteyen adamla konuşun. Kendisi eski bir kaptan ve adı Kaptan Cookster. Konuşabildiğiniz her şeyi konuşun.

Çürük tahtayı Cookster’in yeni bir gemi yapmaya başlaması için kullanın. Size hediye olarak bir pipo verecek. Adventure Shop’un önündeki kasalara tırmanıp arka tarafa dolanın. Camda sineklerin uçuştuğunu göreceksiniz. Pipoyu alıp sinekler üzerinde kullanın ve mavi kaseyi alın. Aşağıya inin ve yerdeki 3 adet çay tenekesini alın. Bu tenekeler bonus eşyalar ve bonusları açmanıza yarıyor. Şimdi bu 3 tenekeyi diğer teneke üzerinde kullanın ve piramit yapın. Bonus özellik açıldı yazısını göreceksiniz. Burada işimiz bitti şimdi tekrar geriye dönün ve su alan sandala giderek kaseyi kullanın. Su ile dolan kase üzerinde Amanda’nın mektubunu kullanın ve pulu alın. Pulu ajandan aldığınız zarfa yapıştırın ve götürüp Adventure Shop içindeki posta kutusuna atın. Dükkan sahibi ile konuşun ve eşyalarda kampanya olduğunu öğrenin. İstediğiniz 3 tanesini alın zaten 4 tane var ve sonucu etkilemiyorlar. Dışarı çıkınca tayfanızı göreceksiniz. Yanlarına gidin ve konuşun. Size para vermezseniz gelmeyeceklerini söyleyecekler. Onlara eşyalar aldığınızı söyleyin ve ikna edin. Artık yola çıkmaya hazırız.

Chapter Three: Shipwrecked

Tooth Island’da gemimiz batıyor. Amanda ise size parası olmadığını söylemesine rağmen sizin tayfanızı para karşılığı alarak sandal ile adaya gitmeye devam edecek. Montgomery, dağın diğer tarafına geçmek için ok attığında, dağın tepesindeki tapınağı yıkacak ve merdivenler kapanacak. Şimdi dağın diğer tarafına gitmek sizin işiniz. Etrafa bakın ve suda yüzen tahta parçasını görün. Şimdilik ona bir şey yapamıyoruz. Ama ileride lazım olacak. Yerde gördüğünüz bütün deniz yıldızlarını toplayın. 5 tane topladığınızda yine bonus özellikler açılacak. Montgomery’nin yanından domuz kumbarasını alın. Kendisi fil şeklinde ama olsun. Montgomery ile konuşun ve size iplikle fitil verecek. Yanınızdaki mağaraya girin ve kutunun içerisinden tüfeği alın. Aldıktan sonra sağ tuş ile tekrar inceleyin ve içerisindeki barutu alın. Sola doğru ilerleyince bıçağınızı bitkilerin üzerinde kullanın ve mağaradan çıkın. Yerde 2 adet daha denizyıldızı var onları alın. Merdivenlerden tırmanın. Karşıya atlamaya çalıştığınızda çok uzak olduğunu göreceksiniz. Çantanızdaki barutu kumbaraya doldurun ve fitili ucuna takın. Daha sonra yanınızda duran kayaya kumbarayı yerleştirin ve fitili çakmak yardımıyla ateşleyin. Unutmayın eğer çakmak yerine pusulayı aldıysanız, bıçağı pusula üzerinde kullanın ve lensini çıkarın. Lens sayesinde fitili ateşleyebilirsiniz. Karşıya atlayın, Montgomery arkanızdan gelecek.

Sancak direğinin üzerinde bıçağı kullanın ve geminizin yana devrilişini izleyin. Aşağıya inin ve sağ taraftaki kıyıdan geminize yürüyün. Oltayı alın. Jack’in çantasını alın. Tahta üzerinde kımıldayan dev tahta kurdunu da alın. Tekrar mağaraya girin ve ilk geldiğiniz ekrana dönün. Olta üzerinde ipliği kullanın ve oltayı tamir edin. Olta tamir olduktan sonra ucuna tahta kurdunu takıp suda yüzen tahta üzerinde kullanın. Tahtayı alın ve Montgomery’nin yanına dönün. Kayanın üzerinde tahtayı kullanın ve yan tarafa çıkıp tahtanın üzerine atlayın. Montgomery ile konuşup zıplama işini onun yapmasını söyleyin ve yukarı çıkın. Montgomery’i yukarı çıkarmalıyız. Heykelin kafasını aşağıya itmek için altında sıkışan taşı çekin ve yine başarısız olun. Yıkılmış tapınağın içindeki eski sandığa bakın. Bunu kullanabiliriz. Sola doğru ilerleyip merdivenlerden çıkın. BollyGlo Hair Wax’ı alın. Yerden heykelin kafasının parçalarını alın. Vincin yanına gidin ve paslı olduğundan çalışmadığını görün. Yağı vinç üzerinde kullanın ve ipi aşağıya sarkıtıp aşağıya inin. Eğer yağ yoksa, makası Wax üzerinde kullanıp kapağını açın ve onu dökün. Vinç yine çalışacaktır. Aşağıya indiğinizde son kafa parçasını da alın ve midyelere bakın. Geriye dönerek eski sandığın yanına gidin ve kafa parçalarının 2 tanesini yerleştirdikten sonra 3. koymadan Montgomery ile konuşup kıyafetlerini çıkarmasını isteyin. Daha sonra 3. parçayı da sandığın içerisine koyarak Montgomery’nin yanınıza gelmesini sağlayın.

Bu sırada bir gelin gelecek ve bir damat gönderilmesi için dua ediyor olacak. Adı Shari. Eğer siz ona yardım ederseniz onun da size yardım edeceğini söyleyecek. Broşunu kaybetmiş ve bizim bunu ona geri götürmemiz gerekiyor. Sıkışan tapınak kapısını kanca yardımıyla açın. İçeri girin ve yerden acı sosu alın. Sola doğru ilerleyin ve üzerinde mücevher olmayan broşu alın. Biraz daha solda bayrak direğini göreceksiniz. Tekrar geminize iple inin ve istiridyeler üzerinde acı sosu kullanın. İnciyi alın ve broş üzerinde kullanın. Broşu götürüp Shari’ye verdiğinizde sarmaşığı size atmak yerine önce kesecek ardından fırlatacak. Yerden sarmaşığı alın ve geriye giderek bayrak direğinde kullanın. Montgomery bir kaplan tarafından kapılacak ve 3. bölümü bitirmiş olacağız.

Chapter Four: Payment and the Voyage Home?

İleriye doğru gidin ve ormana girin. Köye geleceksiniz. 2 yol var, yukarıdan ve aşağıdan. Aşağıya gidin ve yola girin. Türbenin üzerine tırmanın. Yanmış tütsüyü alın. Aşağıya ve sola doğru ilerleyin. 2 adet İngiliz askerinin yanına geleceksiniz. Burayı kontrol noktası olarak alıyoruz. Daha sonra hatırlamanız gerekecek. Onlarla konuşun. Bir havalimanı hakkında bilgi alın. Havalimanı Dr.T’ye aitmiş. Sizi içeri bırakmak için İngiliz kimliğine ihtiyacınız olduğunu söyleyecekler. Soldaki asfalt yola gidin. Soldaki otele girin.

Etrafınıza bakının. Resepsiyondaki parlayan yıldıza bakın. Yapışık duruyor. Yanınızda yanan bir şömine göreceksiniz. Resepsiyondaki zili çalın ve otel menajeriyle konuşabildiğiniz her şeyi konuşun. Montgomery’nin burada bir oda tuttuğunu göreceksiniz. Bir bardak su isteyin ve aldığınızda gidin şömine üzerinde kullanın. Pushcart’a doğru ilerleyin ve üst raftaki temizlik aracı ile alt raftaki yağı alın. Yağı üst rafa temizlik aracını da alt rafa yerleştirin. Parlak yıldız üzerinde tütsüyü kullanın ve yeniden parladığını göreceksiniz. Parlak yıldızı alın ve menajer ile tekrar konuşun. Size 7 numaralı odanın anahtarını verecek. Merdivenlerden çıkın ve 7 numaralı odanın kapısını anahtar ile açın. Jack odaya girdiğinde çantasındaki eşyalarla odayı yeniden dekore edecek. Sağa doğru gidin ve gizli paketi alın. Sizin gönderdiğiniz paket olduğunu göreceksiniz. Ödülümüzün bir mülk olarak verileceğini öğreniyoruz. Montgomery’nin ajan kimliği ve tapu çantanızda olacak. Yatağın yanından kırmızı çorabı alın. Otelden çıkın ve İngiliz askerlerin yanına dönün. Kimliği herhangi birinin üzerinde kullanın. Şimdi askerler size soru soracak ve siz de gerçekten İngiliz ve Londra’dan geldiğinizi kanıtlamak zorundasınız. İlk sorunun cevabı “Crows”. İkinci soru için şaşılacak şey olarak treni seçin. Aslında hangi cevabı verirseniz verin sizi içeri alacaklar ama olsun, biraz heyecandan kimseye zarar gelmez.

Bariyerin etrafından dolanın ve ileriye gidin. Fili geçtikten sonra kafesin içindeki bitkiye bakın. Markete doğru ilerleyin ve sağdaki yoldan girin. Mr. Gopesh ile karşılaşacaksınız. Kendisi Shari’nin babası oluyor. Konuşun. Size süpermarkete giremeyeceğinizi ama evlilik kemeriniz olduğu sürece girebileceğinizi söylüyor. Geriye dönün ve ilk gördüğümüz markete girin. Standın üzerinden broşürü alın. Rupiah ile konuşun ve tapuyu onun üzerinde kullanın. Size bir anahtar verecek. 3 numaralı yeşil evin anahtarı. Tekrar Rupiah ile konuşun ve evin bataklıkta olduğunu öğrenin. Sola gidin ve merdivenlerden inin. Kapının önündeki mezardan mumu alın. Geriye dönün ve yeniden köye girin. Tahtanın üzerinde yürüyün ve ilk evin kapısına gelin. Kapıda anahtarı deneyin. Kapı devrilecek. Geriye dönüp Rupiah ile konuşun ve evin yıkılmak üzere olduğunu söyleyin. Sizden evi 10 pound ve 1 şilin karşılığında geri alacak.

Gorili ve Dr.T yi izleyin. Dr.T’nin planlarını dinleyeceksiniz. Kontrol noktası olarak adlandırdığım yere geri dönün ve Pandu ile konuşun. O bir taksi şöförü ve bazı problemleri var. Problemini dinleyin. Eğer sorununu çözebilirseniz sizi havalimanına geri götüreceğini söylüyor. Fil hakkında korumalarla konuşun. 10 pound’u korumaya verin. Markete geri dönün ve meyve standının önündeki Louise ile konuşun.

Fil tımarcısı, torunu ve iptal edilen düğün hakkında konuşun. Torunu hakkında konuştuğunuzda en sevdiği reçel hakkında bir şeyler söyleyecek. Reçeli sorun ve Grann’y Best Jam’i alın. Shari ve küçük yaşlı adam ile konuşun. Reçeli Shari’ye verin size boş kavanozu geri verecek. Çantanızdaki mumu boş kavanozda kullanın. Kırmızı çorabı da kavanoz üzerinde kullanarak kırmızı etkileyici bir ışık kaynağı elde edeceksiniz. File geri dönün ve ışık kaynağını kırık arka ışığın yerine kullanın. Louise ile film sahibi ve korumalar hakkında konuşun. Louise gidip korumalara kulübelerini yıkanın Pandu olmadığını anlatacak. Korumalarla Pandu hakkında konuşun ve ardından Pandu ile konuşarak bütün sorunlarının çözüldüğünü söyleyin.

Cape Town’a geri döneceksiniz. Döndüğünüzde Kaptan Cookster’in sizi döven iki kişiyle konuştuğunu göreceksiniz. Goril yüzünden kapanan yola bakın ve üst yola çıkarak yolu kapatan şeye bakın. Bir ip ve ağaç gövdesi. File gidin ve yanında eşya çantası olduğunu görün. Aletleri alın. Yukarıdaki yola geri dönün ve suya doğru giden bir yol olduğunu görün. Suya inin ve kütüğü suya ortalamaya çalışın. Bir Anacon�da çıkacak ve sizi engelleyecek. Yukarıya tekrar çıkın ve ağaç kökünden oluşan yola tırmanın. İki kez tırmandıktan sonra heykelin ayağına gelmiş olmalısınız. Tırmanmaya devam edin ve dev fındığı alın. Aşağıdaki geçite bakın ve Anacon�danın buradan geldiğini görün. Yukarıya tırmanmaya devam edin ve taştan kola girerek heykelin kafasının oradan çıkışa gidin. Sağa doğru ilerleyin ve taştan kolun üzerinden geçerek ana yola geri dönün. Yoldan aşağıya gidin ve tahta parçasını yolu tıkamadan önce alın. Geri tırmanın ve elektrikli tellerin oraya kadar ilerleyin.

Bütün uyarı tabelalarına bakın. Yerdeki ölü farenin yanından tornavidayı alın. Yola geri dönün ve yine heykelin kolu üzerinden kafasına doğru ilerleyin. Kafanın ön tarafına gelin ve açık ağzın yanına gelin. Ağzın içine fındığı yerleştirin. Kafanın diğer tarafına geçin ve tahta parçasını küçük boşluğa yerleştirin. İki kez tırmanın ve sola doğru yürüyün. Kulübeye kadar ilerleyin. Pedal çeviren bir maymun göreceksiniz. Tellere elektrik veren bu maymunmuş. İleriye gidin ve tornavidayı verandanın parmaklıklarında kullanın. Parmaklıkları alın. Çantanızdaki Prod’u zil üzerinde kullanın. Maymunun pedal çevirmeyi bıraktığını göreceksiniz. Heykelin kafasından aşağıya inin ve diğer tarafına girin. Taş merdivenlerden aşağıya inin ve dev fındığı aldığınız yere gelin. Parmaklıkları geçit üzerinde kullanın. Anacon�dayı kıstırdınız. En alta inin ve suyun oraya gelin. Şimdi kütüğü ortalayabilirsiniz. Kütükten karşıya geçin ve yerdeki kiremitleri görün. Sola doğru ilerleyin ve bıçağı sarmaşıklardan birini almak için kullanın. Sola doğru ilerleyin ve fil türbesinin yanına gelin. Türbenin içine girin ve fil kafasını inceleyin. Diğerlerinden farklı olan kolu çekin. Fındık kırılacak. Sola gidin ve yolu kapatan bitkileri bıçağınızla kesin.

Yola girdiğinizde insan yiyen bitkiyi görene kadar ilerleyin. Etrafındaki maymun kemiklerini inceleyin. Sarmaşığı bitki üzerinde kullanın. Çantanızdaki “Spade Shift” ve “Spade Blade”i birleştirin ve bitki üzerinde kullanın. Ekilmemiş bitkiyi çantanıza aldınız. Pedal çeviren maymuna geri dönün. Geri dönerken, heykelin ağzında kırılan fındığı almayı unutmayın. Çantanızda bitki ile fındığı birleştirin. Veranda üzerinde bitkiyi kullanın. Bıçağı sarmaşık üzerinde kullanın ve bitkiyi serbest bırakın. Zil üzerinde Prod’u kullanın ve maymun gelecek. Havalimanının yanındaki elektrikli tellere geri dönün ve tırmanarak içeri girin. Jack Miss Gristle ile konuşacak. Demo giriyor ve Dr.T, Amanda’dan sizin neyin peşinde olduğunuzu öğrenmesini istiyor. Böylece 4. bölüm de bitiyor.

Chapter Five: Put to the Test

Bu bölüme Amanda olarak başlıyoruz. Jack, Miss Gristle tarafından oyalanırken, bir kaç şeyi inceleme fırsatınız olacak. Platformun sonuna kadar sağa doğru ilerleyin. Haritaya ve teleskopa bakın. Dürbünü kullanın ve otelin verandasına bakın. Sola doğru ilerleyin ve yoldaki barikata ulaşın. Tüfek ile ipi vurun ve barikatı temizleyin. Kavşağa kadar ilerleyin ve aşağıya gidip Pandu ile konuşun. Diğer tarafta bir müşterinin onu beklediğini söyleyin. Kayıp alet çantasından bahsedecek. Gidemeyeceğini çünkü aletlerinden birinin eksik olduğunu söyleyecek. Köye girin. Punjab Inn adlı dükkanın önündeki elbiseleri karıştırın.

Çamaşır ipini tüfekle vurun. Şemsiyeyi ve jartiyeri alın. Punjab Inn’e girin ve arabanın içindeki yağa bakın. Otel sahibiyle konuşun ve Jack’in burada kaldığını öğrenin. Üzerinde kraliçenin imzası olan mektubu almaya çalışın. Merdivenlerden yukarı çıkmaya çalışın. İki eyleminiz de otel sahibi tarafından engellenecek. Punjab Inn’i terk edin ve korumalarla konuşun. Sizi geçirmek istemeyecekler. Dağın yanındaki türbeye doğru ilerleyin. Yanmamış tütsüyü alın.

Ormana geri dönün ve Pandu ile konuşun. Ona şemsiyeyi verin. Pandu size bir açacak verecek. Şimdi tüfeği modifiye etmemiz gerekiyor. Platforma yeniden çıkın ve teleskopun üzerinde şişe açacağını kullanın. Tüfek ile jartiyeri birleştirin ve modifiye edilmiş tüfeği elde edin. Tüfeği tekrar dürbün üzerinde kullanın ve bir avcı tüfeğine sahip olun. Teleskoptan bakın ve Punjab Inn’in verandasına bakın. Mektubu almayı tekrar denedikten sonra neftyağını alın ve Punjab Inn’in merdivenlerinden yukarı çıkın. Şimdi otel sahibini yolunuzdan çekilmeye ikna edebilir ve verandaya çıkmasını sağlayabilirsiniz. Burada tercih sizin. İsterseniz tüfeğinizle Inn’in önündeki vazolardan ya da fıçılardan birini vurabilir, isterseniz de otel sahibinin dışarı çıkıp kapıya bir takoz yerleştirmesini bekleyebilirsiniz. İki türlü de kapı açıldığında kapının önündeki asılı vazoyu hızlıca vurmanız gerekiyor. Bu otel sahibini kapıdan uzak tutmaya yetecek. Hemen ardından kapıya taktığı takozu vurun ve otel sahibini otelin dışında verandada kilitli bırakın. Tüfeği alın ve otele girin. Eğer neftyağını (Turpentine) almadıysanız şimdi alabilirsiniz. Ayrıca kraliçenin mührü bulunan mektubu da alın ve tütsüyü şöminede kullanarak yakın.

Merdivenlerden yukarı çıkın ve 7 numaralı odanı kapısına gidin. Kraliçenin mührünü mektup üzerinde kullanın ve kraliyet mektubunu alın. Mektubu inceleyin. Limon gibi koktuğunu göreceksiniz. Yağı ve yanan tütsüyü pencerenin yanındaki lambada kullanın. Limon kokulu mektubu da lamba üzerinde kullanın ve gizli yazıları ortaya çıkarın. Jack için yemi masanın üzerinde kullanın. 6 Kasım 1871 de neler olmuştu? Odadan çıkın ve yanan lambanın Jack’in odasını yakışını izleyin. 5. Bölümü bitirdiniz.

Chapter Six: Jack’s Past

Yeniden Jack’iz. Platformun sağına doğru gidin ve kavşaktan aşağı doğru ilerleyin. Bir yardım çığlığı duyacaksınız. Ağaç kökünden yola gidin ve heykelin üzerine çıkın. Çıkıntıya doğru ilerleyin ve bir adamın asılı olduğunu görün. Murphy ile konuşun ve bıçağınızı Murphy üzerinde kullanarak onu kurtarın. Anacon�danın olduğu yerden ilerleyin ve Murphy ile konuşun. Köye geri dönün ve yoldan asfalt parçası alın. Otele geri girin ve odanızın yandığını görmek üzere 7 numaralı odanın kapısına ilerleyin. Kısmen yanmış kağıt parçasını masanın üzerinden alın ve çantanızda inceleyin. Sağa doğru gidin ve duvardaki 3 çiviyi alın. Oteli terk edin. Burayı yine kontrol noktası olarak alıyoruz. İngiliz askerleriyle Kasım 1871′de ne olduğu üzerine konuşun. Size bir köyün başına gelenleri anlatacaklar. 3 kişiden bahsedecekler. Dokümanların bu 3 kişide olduğunu ve almamız gerektiğini öğreniyoruz. Süpermarkete doğru ilerleyin ve marketten içeri girmeden sağdaki yola girin. Pop’un süpermarketine gireceksiniz. Sola doğru gidin ve Mr. Gopesh ile konuşun. Dokümanların bir kısmının pek iyi durumda olmadığını söyleyecek. Market alanındaki Rupiah�ı bulun ve onunla konuşun. O da size dokümanların iyi durumda olduğunu söyleyecek. Hemen oradaki eski tayfalarınızla konuşun.Sola doğru ilerleyin ve Louise ile konuşun. “Are the Pages Already Torn” diyalogunu seçin ve inanmayın. Kayıp parçaların kendisinde olduğunu itiraf edecek ve size verecek. Çantanızda eksik parçaları okuyun ve Botany Station 1 adlı yerin bir yangında yandığını öğrenin. Keane ailesinin de dokümanlarda yer edindiğini öğrenin. Keane mi?

Murphy ile konuşun ve Botany Station 1�e kadar size eşlik etmesini sağlayın. Eğer ona bir bot bulursak bize eşlik edeceğine söz veriyor. Bu sırada Dr. T ‘nin şempanze çalışanlarıyla sohbet ettiğini göreceksiniz. Shari’nin arka tarafındaki bataklığa doğru ilerleyin. Pop’un süpermarketine ilerleyin ve kasap ile düğün hediyeleri kısımlarını geçin. İlerideki kapıdan girin. Kapıdaki raflara bakın ve ya çekici ya da fırçayı alın fark etmez. Mr. Gopesh ile konuşun. Sizden aile için bir iyilik yapmanızı isteyecek. Demin aldığınız çekiç Luigi, fırça ise Loretta’nın kaçırılmasını gerektiriyor. Yani oyunun işleyişi böyle. Hangisini aldıysanız ona göre bir durumla karşılaşacaksınız. Yalnız diğer eşyayı almanıza da oyun bir süre sonra izin veriyor o yüzden fark eden hiç bir şey olmuyor. Fakat burada iki şekilde anlatacağım o yüzden telaşa gerek yok. Öncelikle çekiç ile başlayalım;

Eğer çekici alırsanız: Mr Gopesh, Luigi için yemek isteyecek. Luigi çürük bir yemekle karşılaşırsa sinirleniyor. Kasaba gidin ve Luigi için yemeğe ihtiyacınız olduğunu söyleyin. Luigi bir bitki bu arada. Size bir kaç parça sosis verecek. Kontrol noktası olarak adlandırdığım yere geri dönün ve taş merdivenlerden aşağı inerek balıkların iskelenin etrafını sardığını görün. Sosisleri balıkların olduğu bir noktada kullanın ve balığı alın. Murphy’e geri dönün ve soldaki tahta parçasını alın. Mr Gopesh ile konuşun ve ona balığı verin. Karşılığında çekicinizi geri verecek. Yeşil eve geri dönün. Eskiden sizin olan bataklıktaki yeşil ev. Sızdıran botu görün ve çekici üzerinde kullanın. Tahta parçası ve 3 adet çivi otomatik olarak bot üzerinde kullanılacak ve tamir etmiş olacaksınız.

Eğer fırçayı alırsanız: Mr Gopesh’in sizden istediği, tefeciler tarafından kaçırılan Loretta’yı geri getirmeniz. Rupiah’a gidin ve Loretta hakkında konuşun. Size Jack’in bataklıktaki evinin anahtarını verecek. 3 numaralı eve gidin ve anahtarı kapıda kullanın. Loretta’nın bir altın heykelcik olduğunu öğrenmiş olduk. Alın ve Mr Gopesh’e götürün. Yoldan aldığınız asfalt parçasını birazdan kullanacağız. Luigi’nin kafesinin yanındaki uca kadar gidin ve tırmanın. Korumaların kulübesinin tepesine çıkmış olmanız gerekiyor. Bacaya tırmanın ve içine asfaltı dökün. Evin içinin dumanla doluşunu izleyin. Korumalar bir kabın içinde asfaltı dışarı çıkaracak. Asfalt dolu kabı alın ve sızdıran botun yanına gidin. Fırçayı bot üzerinde kullanın ve tamir edin. Botu ne şekilde tamir etmiş olursanız olun bonus özellikler açılacak.

Bota binin ve Murphy yanınıza gelecek. Peşinizdeki 2 adamın Tooth Island’a varışını izleyeceksiniz. Botany Station 1�e geldik. Murphy ile konuşun ve salata yağını alın. Eğreltiotlarının üzerinde bıçağınızı kullanın ve çantanıza alın. Yola tırmanın ve yolun sağ tarafında balkabağından araziyi görün. Tarlaya girin ve tellerin yanından toprağı alın. Tekerleği ve krikoyu da alın. Buradaki 7 balkabağını da keserseniz yine bonus özellikler açılacak. Bıçak yardımıyla hepsini kesin. Yoldan yukarı doğru devam edin ve döküntü evin avlusuna gelin. Kapıdaki tabelaya bakın. Önündeki huniyi alın. Dev sarmaşığı yoldan çekmemiz gerek. Yukarıya yoldan devam edin ve kapıya ulaşana kadar ilerleyin. Sarmaşıkları göreceksiniz. Salata yağını kriko üzerinde kullanın ve daha sonrada sıkışmış kapı üzerinde kullanın. Limonluğa girin. İleriye doğru gidin ve yığınların üzerinden gübreyi alın. Sağa doğru gittiğinizde bir sandığın dev sarmaşıklar tarafından kaplandığını göreceksiniz. Bu defa bıçağınız işe yaramıyor. Geriye sola doğru dönün ve gübrelerin oradan ileri gidin. Yolu kapatan sarmaşıkların üzerinde bıçağınızı kullanın. Laboratuara girin ve Ultra viyola lambanın düğmesini açın. Elektrik yok. Sağdaki musluğu kullanmayı deneyin ve suyun da akmadığını öğrenin.

Binadan çıkın ve binanın soluna doğru ilerleyin. Bahçıvanlık kitabını alın ve limonluğun duvarının yanından çiçek kutusunu alın. Rüzgargülünün kırık olduğunu görün. Çantanızdaki tekerlek ile “Fronds”u birleştirin. Daha sonra bu eşyayı da direk üzerinde kullanın ve elektrik elde edin. Kitabı okuyun. Limonluğun sağına doğru ilerleyin ve dağın ucuna kadar gelin. Paslanmış boruları göreceksiniz. Sağa doğru gidin ve köprüyü geçerek asansöre binin. Etrafınıza bakın ve sağa doğru ilerleyin. Valfı çevirin ve suyun akmasını sağlayın. Paslanmış borular kırılacak. Tekerleğin yanından aletleri alın. En alta inin bilgi tahtasını görün. Bir kol göreceksiniz. Ellemeyin ve kapının yanındaki şafta gidin. Tekrar kırık boruların yanına dönün. Kayanın üzerine tırmanın ve aletleri kırık boruların üzerinde kullanın. Artık suyumuz da var. Çatlak boruyu da çevirin ve suyun daha hızlı akmasını sağlayın. Huniyi soldaki borunun üzerinde kullanın. Geriye dönün ve laboratuara girin. Et yiyen Tooth Island bitkilerinin çuvalını kullanın ve tohumlarını alın. Ardından aynı şekilde mor bitki çuvalını kullanın ve tohumları alın. Masaya çiçek kutusunu yerleştirin. Almış olduğunuz toprağı kutuya yerleştirin. 2 tohumu da toprağa ekin. Gübreyi de kutunun arkasındaki karıştırma makinesinin içine koyun. Musluğu kullanarak suyun gelmesini sağlayın. Bitkinin büyüyüşünü izleyin. Bitkiyi çantanıza alın. Laboratuarın dışına çıkın ve dev sarmaşıklarla kaplı sandığın başına gelin.

Çantanızdaki bitkiyi sarmaşıkları üzerinde kullanın. Bıçağınızı anahtar olarak sandık üzerinde kullanın. Keane’in günlüğünü okuyun. Emerald 13 ve ailenize ne olduğu hakkında bilgi alacaksınız. Emerald 13′ü Dr. Umbati’ye Calcutta’da geri götürmemiz gerekiyor. Keane aile yüzüğü de çantanızda olacak. Laboratuardan çıkın ve Murphy ile konuşun. Onun sizin bakıcınız olduğunu öğreneceksiniz. Sağa doğru asansöre gidin ve yük uçaklarının limanına gelin. Bu sırada bir uçağın indiğini göreceksiniz. Calcutta’ya giden bir konteynır göreceksiniz. Kargo konteynırının içine girin ve 6. bölümü de bitirin.

Chapter Seven: Hunting for Jack

Dr. T, Amanda’dan Jack’i yakalamasını istiyor. Bu bölümde de Amanda olarak oynuyoruz. Kargo konteynırından kaçan Jack’i yakalamamız gerekiyor. Sıkışmış asansörün oradan kaçmaya çalışıyor. Hangardan çıkın fakat asansörü kullanmayın. Konteynırın altına giden şaftı inceleyin ve bloke olduğunu görün. Konteynırı kaldırmamız gerekiyor. Konteynırın içine bakın ve bir kasa nitrogliserin olduğunu görün. Sola doğru açık alana doğru ilerleyin. Baygın şempanzeleri görün. 2 adet “Pompom”u alın. Zımba kartlarını alın. Biri maymunun elinde diğeri ise kutuların tepesinde duruyor. Hazır kutuların üzerine çıkmışken, maymundan bandı da alın. Bir kutu balonu da alın.

Sağa doğru ilerleyin ve bilgi levhasını iyice ezberleyin. Boşaltma, kapatma ışığı ve gönderme sinyali. Bilgi levhasının altındaki kolu çekin. Yükselen yerin altına balon kutusunu koyun. Kolu tekrar çektiğinizde kutu kırılacak. Balonu alın. Uzaktaki köşedeki duvara kadar ilerleyin. Paslı valfı göreceksiniz. Tüfeği valf üzerinde kullanın ve helyumu serbest bırakın. Balonu helyum üzerinde kullanın ve şişirin. Kargo konteynırının kapısını açın ve nitrogliserinlerin önünüze yuvarlanışını izleyin. Zincirdeki sıkışık deliklerin üzerinde 2 adet zımba kartını kullanın. Zincirler düşecek ve nitrogliserini alacaksınız. Şimdi ışığı kapatmamız gerekiyor. Tüfeğinizi alın ve yükleme alanındaki 5 ışığı da vurun. Çantanızdaki Pompom�ları birleştirin. Yükleme alanının sonundaki karenin içinde bulunan X in ortasına geçin. Pompom�u kullanın. Amanda uçağın kalkışı için sinyal verecek ve uçak havalanacak. Şaftın oraya geri dönün. Jack’in kaçmaya çalışmasını izleyin. Fakat yükseklik korkusu devreye girecek ve Jack kaçamayacak.

Jack ölümcül bir tuzağın içerisinde olarak karşımıza çıkıyor. Bağlı durumda ve eğer güneş doğarsa, gazyağı ile dolu bu yer yanacak. Amanda ile biraz zaman kazandırmaya çalışıyoruz. Mor bitki tohumlarını Jack üzerinde kullanın. Jack iplerden kurtulmayı başaracak. Fitili alın. Cam pencerenin oradan dışarıya bakın ve kirli olduklarını görün. Fitili camın sağ üst köşesinde kullanın ve merdivenleri görün. Cama tıklayın. Jack camı kıracak ve balkondan çıkacak. Sağa doğru çok az gittikten sonra köyde gördüğünüz küçük adamı göreceksiniz. Yardım isteyin. Size kemer atacak. Balkonun soluna doğru gidin ve bayrak direğinde kemeri kullanın. Daha sonra kemere tıklayarak aşağıya kayın. Sağa doğru gidin ve mor ödülü alın. Yine bonus obje. Devam ediyoruz. Sola doğru ilerleyin ve pelikanı görün. Gümüş ödülü de alın. Fener kulesine girin. İçerisi balıkçılık ödülleriyle dolu. Katın tam ortasında kilitli bir kapı var. Merdivenlere doğru gidin ve yanan merdivenlerin oradan mavi ödülü de alın. Bonus özellik açılmış olacak.

Büyük kibrit çöpünü alın. Sağa doğru gidin ve en üst raftaki konteynıra bakın. Vitrine bakın ve Keane�nin aile yüzüğünü kullanın. Ağı alın. Pelikanın olduğu yere geri dönün ve ağı pelikan üzerinde kullanın. Paslı kutuyu alın. İçeriye girin ve Gordion Knot üzerinde kutuyu kullanın. Merdivene tırmanın. Konteynır düşecek onu da alın. Çantanızda konteynırı karıştırın ve içinden balık ekipmanlarıyla dinamiti alın. Bu iki eşyayı da kilitli kapının üzerinde kullanın. Dev kibriti merdivenlerdeki alevler üzerinde kullanın. Yanan kibriti kapıdaki dinamit üzerinde kullanın. Patlayan kapıdan aşağıya inin. Fener kulesinin en altında sola doğru duvarın köşesine gidin. Küçük adamla konuşun. Size bir görev verecek ve kabul etmeniz gerekiyor. Bilinmeyene giden yola girin.

Chapter Nine: Jack’s Training

Küçük adamla konuşmaya devam edin. Size kutsanmış bir tapınaktan bahsedecek. Mr Daniel diye birinin eğitim aldığından da. Sağa doğru gidin ve köprüyü geçerek tapınağa girin. Köprünün altında tahtadan bir gölgelik olduğunu göreceksiniz. Masadaki rahip ile konuşun. Sizden kaidenin üzerine tırmanmanızı, zaman ve boşluk bulmanızı isteyecek. Sola doğru gidin ve kaideye tırmanın. Şimdi burada yapmanız gereken şey biraz hileli biraz da kelime oyunu olduğundan şöyle anlatabilirim. Size rahip “You’ll have to Find Space” dediğinde aslında boşluktan bahsediyor, ama yapmanız gereken kaidenin üzerine çıktığınızda klavyenizin “Spacebar” yani boşluk tuşuna bir kez basmak. Zaman bulmanızı istediğinde ise kaidenin üzerinde hiçbir şey yapmadan bir kaç saniye beklemeniz gerekiyor. İkisini de yaptıktan sonra aşağıya inin ve rahiple konuşun.

Resepsiyon masasının solundaki heykelin oraya gidin. Üzerine tırmanın, güneş şemsiyesi, flüt ve kriket sopasını alın. Tekrar aşağı inin. Heykelin solundaki yoldan ilerleyin. Diğer rahip ile konuşun. Size yeni bir görev verecek. Size buharın makineye düzgün gidemediğini söyleyecek. Bunun nedeni de bozuk borunun olması. Bunu tamir etmeniz gerekiyor. Sola doğru gidin ve kirli boruyu alın. Sağ taraftan da ezilmiş boruyu alın. Damıtma makinesinin en sağ ucundan da paslı boruyu alın. Kirli boruyu sağ tarafa giderek makinenin yeşil kısmında kullanın. Sağa gitmeye devam edin ve güneş şemsiyesini tertibatın sağındaki kemer boşluğunda kullanın. Sola doğru gidin ve flütü tekerlek Valf�lerinin ortasında kullanın. Paslı boruyu alın ve bozuk borunun solunda kullanın. En son olarak ezilmiş boruyu da platformun sağındaki valf üzerinde kullanın. Bu dakikadan sonra aleti çalıştırmak için kriket sopasını alın ve kaidenin Valf�nin üzerinde kullanın. Alet çalışacak. Uçurumun diğer tarafına köprüden geçin. Sağa doğru gidin ve kutsal kaplanın mağarasına girin.

Duvardan meşaleyi alın ve mağaranın içindeki ekoyu duyun. Sağa doğru ilerleyin ve 2 tane örümceği görün. Jack örümcekler yüzünden ilerleyemeyecek. Boş likör şişelerinden birini alın ve örümcek ağının sol tarafına yerleştirin. Örümcek de oraya gidecek. Sağa doğru gidin ve kenara tırmanıp alışveriş sepetine bakın. Şimdi sağa doğru uçuruma gelene kadar ilerleyin. Yukarıdaki sarkıtın sizin yarattığınız eko yüzünden titrediğini fark edeceksiniz. Sarkıt düşene kadar sarkıta tıklayıp konuşun. Sarkıt düşecek. Diğer tarafa atlayın. İleriye gidin ve anti vampir seti ile likör fıçısını alın. Sağa doğru devam edin ve kazığa geçirilmiş kaplanı görün. Montgomery ile konuşun. Ayağı iki kayanın arasına sıkışmış durumda. Likör fıçısını alın. Alışveriş arabasının asılı olduğu yere geri dönün ve kenara tırmanın. Likör fıçısını örümcek ağının sağ tarafına yerleştirin ve ardından sol taraftaki bir likör fıçısına tıklayın. Örümceğin likör fıçılarını alışveriş arabasına yüklemesini izleyin. Şilini alışveriş arabasının bozuk para bölmesinde kullanın.

Kenardan aşağı inin ve bir kat daha aşağı inin. En alttaki fıçıyı alın, alışveriş arabasını alın. Ölü kaplanın yanına geri dönün. Çantanızdaki anti vampir setini fıçının altında kullanın ve diskleri alın. Alışveriş arabasını ölü kaplanın üzerinde kullanın ve diskleri de alışveriş arabası üzerinde kullanın. Kükremenizi seçebilirsiniz. Yine değişen bir şey olmuyor. Giren demoda 2 dostumuzun bize yaklaşmakta olduğunu görüyoruz. Rahip size taht odasının anahtarını verecek. Başrahip ile konuşun. Köprünün altındaki büyük böceği alın. Sağa gidin. Geçitten geçerek ileriye gidin ve köprüyü geçerek tapınağa girin. Girince soldan devam edin ve anahtarı gizemli kapının üzerinde kullanarak ileriye gidin. Küçük adamla konuşun. Tahmin edin bakalım o kimmiş.

Başrahip size test sonuçlarınızı açıklayacak. Fakat önce en son test olan insanlık testini geçmeniz gerekiyor. Aşıkları bir araya getirmek ve evliliği düzenlemek. Başrahip sizi papaz olarak görevlendirecek ve bunu kanıtlayabilmeniz için de bir sertifika verecek. Sola doğru gidin ve arka kapıdan dışarı çıkın. Sağdaki çıkışa doğru gidin ve mavi tabela ile köye işaret eden yola girin. İleriye gidin ve eski barı kullanarak bataklığa girin. Köye geri geldiniz. Kontrol noktası adını taktığımız bölgedeki iki İngiliz askerinin yanına gelin. Dev böceği askerlerin üzerinde kullanın. Bonus özellik. Market alanına gidin ve Rupiah ile konuşun. Sertifikanızı Rupiah üzerinde kullanın. Artık üst köye girişinize izin veriliyor. Köye girin ve herkesle konuşun. Ana verandanın yanında 2 adet merdiven var. Soldaki merdiven Vincent ve Rupiah’a giderken, sağdaki merdiven eczacının yanına gidiyor. Mr Gopesh’in önündeki kupayı almaya çalışın. Onunla her şeyi konuşun ve kupa hakkında bilgi alın.

Soldaki merdivenlerden yukarı çıkarak Vincent ile konuşun. Kendisi Rupiah’ın oğlu. Bandajları alın. Verandaya inin ve Louise ile konuşun. Sürekli evlilik diyaloglarına girin. Ta ki vazgeçirene kadar. Şiir hakkında bilgi alın ve bir başka kopyasının daha olduğunu öğrenin. Kuleye giden köprüye gelin ve alt köye inen merdivenlerden devam edin. Marketteki kasap ile konuşun. Şiir ve gizler hakkında sohbet edin. Broşürü kasap üzerinde kullanın. Ardından sırrını saklayacağınıza dair konuşmaya devam edin. Artık size bir iyilik borçlu olacak. Kasapla konuşun ve Kela Tara hakkında bilgi alın. Size kasap iznini verecek. Bu sayede Kela Tara’yı rahiplerden alabileceksiniz. Bataklığa geri dönün ve tapınağa girin. Soldaki kapıya girin. Resepsiyon masasına ulaşın ve rahiple şiir hakkında konuşun. Kasaptan aldığınız yetki belgesini rahip üzerinde kullanın. Kasabın şiirini alın. Önce alt köye geri dönün ve oradan üst köye geçin. Sola doğru gidin ve Montgomery ile konuşun. Ardından Murphy ile konuşun. Arkasındaki merdivenlerden çıkın ve sola doğru gidip hindistan cevizi ağacının yanına gelin. Hindistan cevizini ve yarım olanı alın.

Mr. Gopeshin yanındaki köprüye gidin. Kulenin içine girin. Platoya gidin ve merdivenlerin arkasındaki kapıya girin. Shari ile konuşun ve şiiri Shari üzerinde kullanın. Bandajı yarım Hindistan cevizleriyle birleştirin. Kulak koruyucu elde etmiş oluyoruz. Bunu Shari üzerinde kullanın fakat teki düşecek. Shari’nin yerini alacağız.

Gelinliği alın. Mr.Gopesh’in oturduğu masadaki kupayı da alın. Murphy’nin arkasındaki merdivenlerden yukarı çıkın. Sağdaki ilk kapıya girin. Miss Gristle’ın benzin sorduğunu göreceksiniz. Eczacı ile konuşun ve hafızayı geri getirecek bir iksirden bahsedin. Ayrıca bir iksir de birini aşık etmekte kullanılıyor. Soldaki posteri okuyun. Eczacıdan çıkın ve verandaya gelin. Verandanın sağındaki Rupiah ile konuşun. Kupayı Rupiah üzerinde kullanın ve verandayı terk etmesini sağlayın. Sol köşede asılı duran nadir görülen bitkiyi almaya çalışın. Aşağı düşecek. Soldan çıkın ve Vincent’e gidin. Bitkiyi düştüğü yerden alın. Eczacıya geri dönün ve bitkiyi eczacı üzerinde kullanın. Aşk iksirini sorun. Taksi sürücüsü için istediğini söyleyecek. Gelinliği eczanenin içinde giyinin. Eczaneden çıkın ve kuleye girin. Sola doğru gidin ve Vincent üzerinde aşk iksirini kullanın. Eczaneye geri dönün ve gelinliği tekrar kullanın. Bu Jack’i eski haline geri döndürecek. Merdivenlerden inin ve Murphy ile konuşun. Kızartma tavasını arkasından alın. 2 ebeveyn tartışmaya başladığında platoya girin. Tavayı Shari üzerinde kullanın. Aşıkları yeniden bir araya getirmeyi başardık.

Şimdi tapınağa geri dönün ve başrahip ile konuşun. Jack korkuları ve geçmişiyle yüzleşmek zorunda. Rahip size hafızanızı geri getirecek bir iksir verecek. Sola gidin ve arka kapıdan çıkın. Eski laboratuara girin. Yeniden Botany Station 1′in arka tarafındayız. Demo giriyor ve demonun ardından kapıyı kullanmadan hemen odadan çıkmanız gerekiyor. Tabureyi kullanarak cama tırmanmayı deneyin. Dolabın kapağını açın ve tuğlayı alın. Dolabın yanından diğer tuğlayı da alın. Odada alabildiğiniz her eşyayı alın. Ardından odanın sağındaki diğer tuğlayı da alın. 3 tuğlayı taburenin üzerine yerleştirip üzerine Jack in the Box’u yerleştirin. Cama iki kez tırmanın ve hüsrana uğrayın. Çünkü cam kilitli. Yatağa gidin ve 2 tane oyuncak çubuğu alın. En alttaki raftan kementi ve ortadaki raftan kilitli kutuyu alın. Odanın sağına giderek peri hikayeleri kitabını da alın. Sandalyenin üzerine çıkın ve oradan masanın üzerine çıkın. Oyuncak tabancayı alın. Askının üzerinde oyuncak çubukları kullanın. Kitabı alıp yerleştirdiğiniz çubuklarda kullanın. En üst rafa tırmanın ve korsan gemisini alın. Çantanızda emziği oyuncak tabanca ile birleştirin. Kementi de bu eşyanın üzerinde kullanın. “Pacifier with Lasso” isminde bir eşya elde etmiş olmanız gerekiyor. Bunu da korsan gemisinin üzerinde kullanın. En son olarak bu eşyayı da tavanın ortasında asılı olan avize üzerinde kullanın. Yere inin ve kapının yanındaki sallanan atın yanına gidin. Kilitli kutuyu at üzerinde ya da binici üzerinde kullanın. Ardından da sallanan ata tıklayın ve kırılan kutuyu alın. İçinden cep bıçağı çıkacak. Cama tekrar tırmanın ve bıçağı ipin üzerinde kullanın. Pencereden geçin ve 9. bölümün sonunu izleyin.

Chapter Ten: Searchin for Clues

Amanda’nın yan tarafında duran güvercine dikkat edin. Sol tarafa doğru ilerleyin ve bankın üzerinden toprağı alın. Bankın arka tarafında bir musluk var. Arka taraftaki malikaneye girin. Duvardaki portrelere dikkat edin. Miss Gristle, Amanda ve 2 maymunun portrelerini göreceksiniz. Sağa ilerleyin ve Dr. T’nin kilitli ofisini geçerek koridorun sonundaki odaya ilerleyin. Odaya girin ve sağdaki dolabı açın. Açmak için iki kez kapıya tıklamanız gerekiyor. Sol kapağın kilitli olduğunu fark edeceksiniz. Şimdilik bir şey yapamıyoruz. Dışarı çıkın ve holün sonuna kadar ilerleyin. Kilitli ufak bir odayı göreceksiniz. Yan tarafında eski bir saat olan oda. Saatteki yüzün yelkovanına bakın. Jack’in bıçağını saatin yelkovanında kullanın. Bıçağınızı içeri düşürdünüz. Amanda’nın odasına geri dönün ve dolaba gidin. Soldaki kapıyı açmak için yelkovanı kullanın. Dolabın içinde bir iskelet var. İçerideki kapı içeriden kilitli olduğundan açılmıyor. Odadan çıkmaya çalışırken Dr.T gelecek. Miss Gristle’ın ayak izleri ve goril yüzünden sinirlendiğini ve söylendiğini duyacaksınız. Evin korumasının dikkatini dağıtmamız gerekiyor. Miss Gristle ile Dr.T’nin ofisini temizlemek için konuşun. Gorilin, Dr.T’nin çocukluk arkadaşı olduğunu öğreniyoruz! (Nasıl yani?) Limonatayı sorun. Konuşmanız bittikten sonra Dr.T’nin ofisine girmeye çalışın ama Miss Gristle bir anda elinde limonata ile belirecek. Amanda’da bu yüzden ofise giremeyecek.

Merdivenlerden aşağı inin ve divanın üzerinde uyuyan gorile bakın. Goril ile konuşun ve uyandıktan sonra yaptığı harekete dikkat edin. Tekrar yatmadan önce ayağa kalkıyor ve biraz dolanıyor. Çantanızda toprak ile limonatayı karıştırın ve çamur elde edin. Çamuru gorilin ayaklarına sürün. Goril ile tekrar konuşun ve uyanıp çamurlu ayaklarıyla etrafta dolanışını izleyin. Miss Gristle çıldıracak ve ortalığı temizlemeye başlayacak.

Dr.T’nin ofisine girin. Etraftaki bütün eşyaları inceleyin. Goril resmini alın. Dr.T ile konuşabildiğiniz her şeyi konuşun ve ofisten dışarı çıkın. Portrelerin durduğu yere gidin ve goril resmini Miss Gristle’ın fotoğrafının üzerinde kullanın. Aşağı inin ve Miss Gristle ile konuşun. Çok fazla sinirlenecek ve kovayı trabzanlara fırlatacak. İşine döndüğü sırada boş kovayı alın. Verandaya dönün ve kovayı muslukta kullanarak doldurun. Kütüphaneye gidin ve Miss Gristle temizlik yaparken kovayı sıcak kömürlerin üzerine boşaltın. Bir tane kömür alın. Portre galerisine gidin ve kömürü Miss Gristle’ın portresi üzerinde kullanın. Miss Gristle ile konuştuğunuzda yine sinirlenecek ve çılgına dönecek. Goril Amanda’nın odasına kaçacak. Dr.T ise neler olduğunu anlayabilmek için ofisinden dışarı çıkacak. Şimdi doktorun odasını kontrol etmeniz için bir fırsatınız var. Odaya girin ve kürenin içinden uzoyu (Yunan Rakısı) alın. Et yiyen bitkinin sağ tarafına gidin. Klasik plağı alın ve ön taraftaki gramofonun üzerinde Wagner klasik plağı kullanın. Gramofonun kolunu çalıştırın ve hemen ardından hızlıca uzoyu bitki ya da saksı üzerinde kullanın. Bitki uyuyakalacak. Buradan sonrasını iki yolla halledebiliyorsunuz. Bence oyunu burada kaydedin ve iki yolu da deneyin.

1. Yol:

Alt kattaki kütüphanede sağ taraftaki rafın yanından ilkyardım kitini alın. Yukarı verandaya çıkın ve tüfeği güvercinin üzerinde kullanın. Kaidenin üzerinde ilkyardım setini kullanın. Tüfeği de bunun üzerinde kullanın. Açılan çantanın içinden steteskopu alın. Dr.T’nin ofisine giderek bitkinin arkasındaki kilitli kasanın üzerinde steteskopu kullanın ve açın.

2. Yol:

Ana giriş kapısının solundaki raflara gidin. İki kez tırmanın ve mendili alın. Amanda’nın odasına giderek goril ile konuşun. Gorile mendili verin ve doğruyu söylemesini söyleyin. Ayağa kalkacak ve koltukaltını kaşıyacak. Yalnız sırasına dikkat edin. Önce sağ, ardından iki kez sol ve yeniden sağ koltukaltını kaşıyacak. Dr.T ‘nin kasasının şifresi bu. Kasaya gidin ve bu şifreyi kullanarak kasayı açın.

Kasayı herhangi bir şekilde açtıktan hemen sonra çalışanların dosyalarını okuyun. Amanda’nın kovulmak üzere olduğunu göreceksiniz. Bu sırada Dr.T gelecek ve İngiliz donanmasının geldiğini haber verecek. Hesaplamalar yaptıktan sonra demo giriyor ve Jack’in sarhoş olduğunu görüyoruz. Ertesi gün Miss Gristle yatak odasının kapısını çalacak ve içeriye girerek odayı temizlemesi gerektiğini söyleyecek. Ayrıca doktorunda sizi kahvaltıya beklediğini belirtecek. Jack çıplak halde camdan dışarı kaçmak zorunda kalıyor ve 10. bölüm de böylece sona eriyor.

Chapter Eleven : In the Lion’s Den

Giysilerimizi geri almalıyız. Verandaya gelene kadar sağa doğru ilerleyin. Dr.T’nin Amanda ile kahvaltı ettiğini göreceksiniz. Neler dediğini iyice dinleyin. Dr.T’nin sandalyesinin altında duran hortuma bakın. Musluğu açın ve Dr.T’yi ıslatın. Gelip musluğu kapatacak ve sandalyesini değiştirecek. Musluğa yakın olan bankın arkasında bahçıvanın testeresini göreceksiniz. Sessizce kapıya yürüyün ve galeriye gelin. Dr.T’nin ofisine girmeye çalışın fakat kapının kilitli olmasından dolayı giremeyeceksiniz. Bu sırada Miss Gristle sağ taraftaki koridorda.

Aşağı inin ve şöminenin yanındaki zili çalın. Otomatik olarak Jack saklanacak ve Miss Gristle aşağı gelecek. Soldaki merdivenlerden yukarı çıkın ve Miss Gristle’ın geri geldiğini görün. En sondaki kapıya girin. Üzerinde bir maymun işareti olan küçük kapı. Gorilin odasındayız. Gorilin gazete okuduğunu görüyoruz. Venetian Blind�ı kullanın ve odayı karartın. Goril ışığa ihtiyacı olduğundan kalkacak ve Blind�ı oradan çekecek. Bu sırada pencere eşiğinden dışarı çıkın ve Amanda’nın odasına girin. Elbiselerinizi almayı denediğinizde Jack rahatsız olduğundan önce gardırobun sol kapağını açın ve çekmeceyi açarak kapının açık kalmasını sağlayın. Jack’in elbiselerini alın. Şimdi doktorun maymunları bombalamaya göndermesini engellememiz gerekiyor.

Camın eşiğinden dışarı çıkın ve gorilin odasına geri dönün. Masanın üzerinden ağrı kesicileri ve goril heykelini alın. Kapıdan dışarı çıkın. Verandaya gidin. Sağdaki bankın üzerinden ibriği alın ve musluğun üzerinde ibriği kullanarak doldurun. Musluğun yanından testereyi alın. Kenara kadar gidin ve Amanda’nın penceresinin yanından şemsiyeyi alın. Geriye gidin ve Dr.T’nin tam arkasına geçin. Şemsiyenin yardımıyla doktorun anahtarlarını çalın. Bıçağımıza ihtiyacımız var. Hole geri dönün ve kitaplığın en üstüne tırmanın. Testereyi gevşek zeminde kullanın. Tam olarak saatin olduğu yer oluyor. Bıçağınızı alın ve aşağı inin.

Doktorun ofisine gidin ve anahtarları kapıda kullanın. İçeriye girin. Etrafınıza bakının ve masaya gidin. Soldaki çekmecenin yanından yerden kalemi alın. Kalemi önceden yazılmış mektupta kullanın. Miss Gristle’ın adı ve bugünün tarihi otomatik olarak mektuba eklenecek. Anahtarları çekmeceyi açmak için kullanın. Çekmecedeki her şeyi alın. Sol en alttaki çekmeceyi açmak için bıçağı kullanın ve 3 mektubu alın. İlk mektup bir gencin Vicky adında bir kıza yazdığı aşk mektubu. İkincisi hayal kırıklıklarıyla dolu bir mektup çünkü Vicky ilk mektuba cevap vermemiş. Son mektup ise Victoria’dan yani kraliçeden intikam alacağına yemin eden birinin mektubu. Bonus özellikleri açmaya devam ediyoruz böylece. Çekmeceden aldığınız kafaları masadaki kafasız bebeklere uygun olarak yerleştirin. Büyük büyükbabanın kafası, büyükbabanın kafası ve babanın kafası tamam. Fakat Dr.T’nin kafası eksik. Akşamdan kalma et yiyen bitkinin yanına gidin. Çantanızda ağrı kesicilerle su dolu ibriği birleştirin. İbriği tekrar saksının üzerinde kullanın. Goril heykelini bitkinin üzerinde kullanın ve goril kafasını alın. Goril kafasını eksik olan bebeğe yerleştirin ve mekanizmayı çalıştırmış olun. Çalıştırmak için bebeklerin yüzünü ileriye doğru bakacak şekilde ayarlamanız gerekiyor. Bunu yaptığınızda doktorun telefonunu bulacaksınız. Çalışmaz hale getirmemiz gerekiyor. Kitaplık kumanda merkezi haline gelecek. İngiliz donanmasını yok edecek gizli planı okuyun. Bıçağı telefonun güç kablosunda kullanın ve telefon ile kablosunu alın. Bu sırada Miss Gristle’ın geldiğini duyacaksınız. Otomatik olarak sandalyeye oturan Jack bir süreliğine Dr.T’nin yerine geçecek ve Miss Gristle’ı kovacağız.

Mektubu Miss Gristle’a verin ve odayı terk etmesini sağlayın. Dışarı çıkın ve Dr.T’ye neler yaptığınızı anlatın. Dr.T sizi isterse manuel olarak gizli üssünden planını devam ettirebileceği konusunda uyaracak. Ayrıca durdurulamadan kaçabileceğini de belirtecek. Bu sırada goril yolu kapatacak ve Amanda gelip onunla konuşunca tekrar geçmenize izin verecek. Uçak hakkında konuşmadan sonra Amanda uçağı çalıştıracak ve Dr.T’nin balonunu yakalamaya çalışacaksınız. Yükünüz çok fazla olduğundan Amanda size bir kaç şeyi atmanızı söyleyecek. Üst kanata bağlı olan 2 büyük kutuyu kontrol edin. Yukarı tırmanın ve en üst kanatta ayağa kalkın. Bıçağı kullanıp ipi kesin ve 2 büyük kutunun düşüşünü izleyin. Evet şimdi uçak hızlandı ama kestiğiniz şeyler yakıt tankları olduğundan hızla yakıtınız tükeniyor. Düşen kutuların sayesinde alt taraftaki yakıt tankının da kapağı açıldı. Aşağı inin ve kargo kapılarından birini açın. İçeride ne varsa alın. Amanda’nın arkasındaki motor kapağını açın. İçerisindeki tüpe bakın. Bir tüp daha gerekiyor.

Yeniden uçağın üstüne çıkmak için yukarı tırmanın. Ortadaki maymun uçuş tüpünü alın. Bıçağı tüpün üzerinde kullanın ve hortumu alın. Aşağı inin. Hortumu motor üzerinde kullanın ve Jerry Can’i de motorun üzerinde kullanın. Dr.T uçağımızın sağ kanadını kıracak. Motor kompartmanının yan tarafından kırılmış destek parçasını alın (Broken Strut) ve Jerry’nin üzerinde kullanın. Jerry Amanda’nın üzerine zıplayacak ve gözlerini kapatmaya çalışacak. Beyaz topuzu Jerry’nin üzerinde kullanın ve uçağın alev alışını seyredin. Jerry bu sırada uçağın dümenine çarpacak. Uçağın arka tarafına gidin ve kırmızı tornavidayı alın. Uçağın zemininin tam ortasına gelerek tornavidayı kullanın ve iniş takımlarını alın. Uçağın dümenine gidin ve telefon kablosunu asansör üzerinde kullanın. Bundan sonra iniş takımlarının çubuğunu asansörde kullanın. Demo girecek ve uçak Sacred Island’a düşecek. 11. bölüm de böyle bitecek.

Chapter Twelve: The Decision

Jack uyanacak ve uçağın enkazına gidecek. Amanda’nın botlarının uçağın enkazının altında olduğunu göreceksiniz. Amanda uçağın enkazı üzerinde çalışıyor olacak. Doktoru takip etmemiz gerekiyor. Sola doğru gidin ve taştan levhanın yanına gidin. Köprüyü geçin ve 3 adet ölümcül bitki tarafından durdurulun. Etrafta maymun iskeletleri var. Bir tanesini alın. Sola doğru devam edin. Ekranın en üstüne gidin ve sağa geçerek Vincent’in köprünün orada durduğunu görün. Vincent ile konuşun. Düğün yine durmuş durumda çünkü uçağın enkazı nehrin akış yönünü değiştirmiş ve yolu tıkamış. Sizden bunu düzeltmeniz için yardım isteyecek. Köprüden devam edin ve ileriye kadar giderek tanıdık bir maymun görene kadar devam edin. Maymun ile konuşun ve onun havalimanının tellerine elektrik vermek için pedal çeviren maymun olduğunu hatırlayın. Sizinle kesinlikle arkadaş olmak istemiyor ve kafanıza da Hindistan cevizini fırlatıyor. Hindistan cevizini alın. İleriye doğru devam edince balonun kalıntılarını göreceksiniz. Dağın eteklerinde sallanan kayalara bakın. Bambu çubuğu alın. Kayalar düşecek. Montgomery kayaları takip edecek. Onunla konuşun ve size yardım etmeden önce bira istediğini öğrenin. Ajanımıza bira bulmamız gerekiyor. Bira küfesini alın. Balonun kalıntılarının oraya doğru sola ilerleyin. Açılmış köprüyü gördüğünüzde sağ tarafındaki bitkilere dikkat edin. Orada bir şey saklanmış olmalı. Bıçağınızla bitkileri kesin ve işaret levhasını görün. Sonra alın. Bir ekran sağa doğru geri dönün ve diğer işaret levhasını bulun. Size bir köprüyü işaret ediyor olmalı. O köprüden devam edin. Şu anda uçak enkazının ön tarafına dönmüş olmalısınız. Almış olduğunuz levhayı buradaki taş levha üzerinde kullanın ve bonus özellikleri açmaya devam edin.

İleriye doğru devam edin ve köprü ile Vincent’i geçin. Aşağı doğru normal yoldan devam edin. Köprüyü geçin ve merdivenlerden aşağı bakın. Dev eğrelti otlarının diğer tarafından devam edin. Bambuyu kırmızı parçanın tam ortasındaki metal bölgede kullanın. Şimdi bambuya tıklayın ve nehrin akışının yönünü değiştirin. Kuruyan nehir yatağında iskeleti kullanın. Ardından da bira şişesini iskelet üzerinde kullanın. Bambuyu tekrar hareket ettirin ve nehrin birayı soğutmasını sağlayın. Bira şişesini alın ve Montgomery’e giderek şişeyi verin. Montgomery’e sinirleneceksiniz ve size minyatür bir testere ve elastik kemer verecek. Kapanmış nehir yatağına geri dönün ve testereyi (Comb) merdivenlerin yanındaki ağaçta kullanın.

Başrahip gelecek ve kutsal bir yerden bahsetmeye başlayacak. Köprünün yanından içi boş dal parçasını alın. Vincent’in olduğu yere geri dönün ve Başrahip ile konuşun. Eğer köylülere, başlarına gelenlerden Dr.T’nin sorumlu olduğunu kanıtlayabilirsek bize yardım edeceğini söylüyor. Köprüyü geçin ve balonun kaza yaptığı yere ilerleyin. Köprünün inmiş olduğunu göreceksiniz. Heykellerin oraya girin. Tahta kaldırıma tırmanın. Doktorun içeride camla kaplı bir odada olduğunu görün. Rüzgar türbininin sol tarafına gidin ve tacın üzerinde kemeri kullanın. Türbinin arkasına doğru gidin ve “Hollow Branch”ı kayalar üzerinde kullanın. Kemere geri dönün ve Hindistan cevizini kemerin üzerinde kullanın. Camı kıracaksınız. Bakım rampasının oraya doğru aşağı inin ve rampanın sağından ilerleyin. Uçak kalıntılarının yan tarafından krankı alın. Geriye dönün ve Başrahip ile konuşun. Size bir tarihi eser verecek. Kauçuk ağacın oraya doğru gidin ve ağacın gövdesinde bıçağı kullanın.

Tarihi eser olan kemiği ağacın gövdesinde kullanın ve 3 tane kemik alın. Sola ve ileri doğru devam ederek köprüyü geçin ve kutsal adaya gelin. 3 kemiği 3 katil çiçeğin üzerinde kullanın.

İleriye gidin ve 2 anahtar deliği olan düzeneğin önüne gelin. Krankı sağdaki kilidin üzerinde kullanmayı deneyin. Jack başarısız olacak. Amanda’yı bulun ve ona ihtiyacınız olduğunu söyleyin. Amanda mekanizmanın neden çalışmadığını düşünürken soldan yukarı kenara tırmanın ve küçük kulübenin içine girin. Dr.T bir bomba atacak. Etrafa bakın ve kopmuş kabloların yanına gidin. (Sağ tarafta, ekranın tam ortasında) Sandalyenin üzerinden çaydanlığı alın. Ardından götürüp ucu açık kabloların üzerine dökün ve kısa devre yapmasını sağlayın. Kapıdan değneği alın ve kilitli kapı üzerinde kullanın. Dr.T’yi dışarıda köprüde takip edin ve üstteki platforma girin. Platforma geldiğinizde soldan kapı kolunu alın. Kapalı bir kapı daha göreceksiniz. Bıçakla açın ve patlamış fitili alın. Sağdaki kapıdan girin ve Amanda ile konuşun. Platformun sağ tarafından fren pedalını alın. Aşağıya inin ve üst platforma gelin. Fren pedalını fitil soketinde kullanın. Sağdaki kapıdan geriye dönün ve rampaya gidip barakaya girin. Uyuyan maymun Jerry’nin yanından sicim makarasını alın. Arka duvardaki dolapları açın ve sağdaki en son dolaptan elbise askısını alın. Hangara giriş kapalı olduğundan bir koda ihtiyacımız var. Muhtemelen Jerry biliyor. Odanın sağ tarafına geri dönün ve alarm butonunun yanına gelin. Büyük yeşil butona basın ve maymunu uyandırın. Kapağı açacak ve uçağına gidecek. Amanda da onun peşinden içeri girecek. Metal kapıyı tamir etmeye uğraşırken çantanızda elbise askısı ile sicimi birleştirin. Ortaya çıkan eşyayı da Amanda üzerinde kullanın. Kırık tüfeği de kullanın. Amanda ve Jack Dr.T ile yüz yüze gelecek. Bu sırada Montgomery yetişecek ve balondan aşağı sepeti atarak Dr.T’yi kurtaracak. 12. bölüm de böyle bitecek ve son bölüme geleceksiniz.

Chapter Thirteen: The Last Stand

Dr.T balonla daha yukarı çıkmak zorunda çünkü ancak oradan sinyal gönderebilecek. Bizim de balonun rotasını değiştirmemiz gerekiyor. Sola doğru gidin ve kabin odasına girin. At nalını duvardan alın ve ocağın üzerinde kullanın. Tirbüşonu ocaktan alın ve minibar üzerinde kullanın. Kapağı açılacak. İçinden çıkan buz kovasını alın. Şimdi dışarı çıkın ve sola gidin. Acil durum çubuğunu ve halatı alın. Kabine geri dönün ve ocağa gidin. Çubuğu ocakta kullanın ve ısınan at nalını alın. Onu alıp buz kovasında kullanın ve en son olarak da halat ile birleştirip kanca elde edin. Dışarı çıkın ve Amanda’nın sağ yanına gidin. Kancayı Dr.T’nin gemisinde kullanın. Bu sayede geminin yönü değişecek.

İlk koltuğa tırmanın ve direksiyonu çevirin. Bıçağınızı soldaki mavi kutuda kullanın ve işaret fişeklerini alın. İşaret fişeklerini Amanda’ya verin. Amanda bu fişekleri Dr.T’nin dikkatini dağıtmak için kullanacak. Sepetin sağ kenarına atlayın. Şempanze figürünün sol tarafına geçebilmek için bir kez daha atlayın. Kırmızı kapının önünde durun. Figürün üzerine tırmanın ve şempanzenin sol kolunu, doktoru yakalamak için kullanın. Kol kırılacak ve tahta kolu alacaksınız. Kırmızı kapıdan aşağı inin ve geriye giderek sola dönün. Kenara zıplayın ve tekrar koltuğun üzerine gelin. Koltuğun sol tarafına gidin ve tahta kolu sıkışan kapının üzerinde kullanın. Şempanze figürüne ulaşana kadar sağa doğru zıplayın. Figürün önüne geldiğinizde üstüne zıplayın ve sağdaki küçük platforma gelin. Ardından yukarı çıkın ve kolu kullandığımız kapının önüne gelerek bıçağınızı alın ve aşınmış ipin üzerinde kullanın. Tebrikler! Oyunu bitirdiniz. Tavsiyem oyundan sonraki her demoyu izleyin. Arada görmek istediğiniz şeyler olabilir.

Alıntıdır: http://www.indirgen.com/Program-Tanitimlari/jack-keane-oyun-tam-cozum.htmlBağlantı dışarı gidiyor

1.3.0
Kullanım Şartları - İletişim - Öner
29 Temmuz 2014 Salı 16:35:23