Üye ol
Şifremi unuttum | Onay kodum gelmedi
Yardım

Gothic III Oyun İncelemesi
diray67
Üye
diray67

Puan: 202

diray67 şu anda çevrimdışı
Gönderilme Tarihi: 18 Kasım 2010 12:13:18



Açıklama: Biraz etrafta dolaşarak mekanı ve kişileri tanımakta yarar var. Böylelikle tam çözüm sırasında size anlattıklarımı daha kolay anlayacak ve uygulayabileceksiniz. İlk bulunduğunuz alanda neresi varsa girip çıkın, kişilerle irtibata geçmeye çalışın. Birazdan derinlemesine oyunun içine girerek, gerçekten de çok uzun bir maceraya başlayacağız. Ama unutmayın, oyundaki her görevi yapmak zorunda değilsiniz. Görevler, ana hikayeye bağlı ve yan görevler olmak üzere ikiye ayrılmakta. İsteseniz de istemeseniz de ana hikayeye bağlı olanları alıp yerine getirmek durumundasınız. Tam çözümde ana hatlardan gideceğimi belirtmek isterim. Ayrıca tam çözüm sırasında, görevler arasındaki mekan seçimleri çok ayrı yerlerde bulunabilir. Bunun nedeni, tam çözüm sırasında bir mekana gidildiğinde herkes ile konuşulmamasından kaynaklanıyor. Ama siz oyunu oynarken, belirli bir bölgeye gittiğinizde herkes ile iletişime girerseniz, bu tarz bir sıralamaya gerek kalmadığını fark edeceksiniz. Tekrar belirtiyorum, burada oyunun direk çözümü anlatılmaktadır, yan konulara girilmemektedir.

Mekanlara gittiğinizde, çok sayıda NPC karakterle karşılaşacak ve ister istemez (neticede oyun oynuyoruz, meraktan da olsa insan gidip herkesle konuşmak istiyor) onlarla konuşacaksınız. Neredeyse konuştuğunuz her önemli karakter size bir kaç tane görev veriyor. Siz onlarla konuşup görevi kabul ettiğinizde, görev ayrıntılarıyla günlüğünüze yazılıyor. Aldığınız tüm görevleri yapacaksınız diye bir şey yok. Tam çözümde göreceğiniz görevlerin, neredeyse iki katı kadar da yan görev bulunmakta. Olay sadece oyunu daha da uzun hale getirmek. Siz bunları da yapabilirsiniz tabi ki. Ama burada bulacaklarınız, sadece oyunu bitirmenize yarayacak olanlar. Ayrıca sıra bakımından, eğer görevi alabiliyorsanız, izlemeniz gereken bir yol yok. Tam çözümü kullanırken bunları göz önünde bulundurmanızda yarar var.

Tam çözüm sırasında, deneyim puanlarını toplayarak Level atlama sisteminden de bahsetmeyeceğim. Çünkü oyunun eğitici bölümlerinde, bundan zaten gereği kadar bahsediliyor ve bunları yapmadan da ilerleyemiyorsunuz. Aynen bir öğretmenin dediği gibi, bunları biliyorsunuz farz ediyor ve başlıyorum.

İlk olarak Rhobar adındaki karakteri bulmakla işe başlayın. Kendisi kral olduğu için zaten kolay bir şekilde onu hatırlayacaksınızdır. Onunla ilk karşılaşmanızda, size kahramanlar ile ilgili bazı açıklamalarda bulunuyor. Tabi ki sizin için de bir görevi bulunmakta: �Xardas�ın planını öğrenmek�. Planı öğrenmek için, öncelikle Xardas�ı bulmamız gerekiyor. Xardas, Nordmaın kuzeyindeki kulesinde kitaplarına boğulmuş durumda. Nordmara doğru ilerlerken, öldürecekleriniz ya da alacağınız ufak görevler doğrultusunda güçlenmeye başlayacaksınız. Dediğim gibi her türlü ufak görevi burada anlatmayacağım, onları yapmak tamamen size kalmış. Uzun ve zorlu bir yolculuktan sonra Xardas ile konuşacaksınız. Planı öğrenebilmek için ise, Adanosun 5 Artifactini ona getirmeniz gerekiyor. Rhobarın yanına dönerek bu bilgiyi ona iletin. 5 Artifactın peşine düşüyoruz…

Bulmamız gereken objeler şunlar;
- Gothanın sahip olduğu hayatın yüzüğü.
- Akaschadan büyülü yüzüğü (Nordmarın kuzeyinde).
- Mora Sul tapınağındaki taç.
- Al Shedim tapınağındaki cüppe.
- Trelisteki Vakın tılsımı.

Anlayacağınız üzere, bir kahraman olarak yine el işlerini yapmaya başlıyoruz. İlk obje olan yüzük için Gothaya gitmemiz gerekiyor. Buradaki şeytanlardan biri bu yüzüğü taşımakta. Yüzük olayına hemen girmeden önce, Basir size bir görev verecek; onun küçük kutusunu bulmamız gerekiyor. Monetrayı batı kapısında terk ederek kuleyi ve kampı geçin. Sağ tarafta Basirin karavanından arta kalanları göreceksiniz, etrafı biraz araştırdığınızda kutuyu bulacaksınız. Şimdi Gothaya geçebiliriz. orclar tarafından esir alınmış Gornu göreceksiniz. Gornu serbest bırakmanız için Potros sizden 2000 altın istiyor. Parayı vermek durumundasınız. Ama daha sonrasında, onu etkisiz hale getirmeniz gereken bir görev alacaksınız (yan görev olduğunu hatırlatmalıyım!), bu noktada sandıktan paranızı geri alabilirsiniz. Gorn�u serbest bıraktıktan sonra Gorn ile birlikte Gotha�nın dışına yaratık avına çıkıyoruz. İlk olarak etraftaki zombi ve iskelet vari yaratıklardan kurtulmakta yarar var. Çünkü Gorn savaşmaya başladığında bir daha onu durduramıyorsunuz. Bu yüzden her yeri temizlendikten sonra yola çıkmalısınız. Gorn ile çıktığınızda yaratık avında, aradığınız yüzüğü bulacaksınız; yüzük, yaratıkların birini öldürünce onun cesedinden çıkıyor, hepsini incelemeyi unutmayın.

Gelelim ikinci objeye; cüppeye… İlk olarak Saturası bulmamız gerekiyor. Al Shedimdeki kalıntıların bulunduğu yere gittiğinizde, Saturasın girişte durduğunu göreceksiniz. Konuşmalardan, tapınakta nasıl bir Artifactin gizli olduğunu bilmediğini, ama bir çeşit cüppe olabileceğini öğreniyoruz. Tapınağın en sonundaki mezarlıkta bir sandık bulunmakta, bulmamız gereken cüppe bu sandığın içinde gizli. Ama tapınağa girmek için, öncesinde 5 anahtarı bulmamız gerekiyor. Anahtarlardan ilki Saturasta bulunuyor, ilk anahtarı ondan alın. İkinci anahtara ise Lester sahip; orc�ların yanında toprak kazan arkadaşımız. Bir görev karşılığında size bu anahtarı verebileceğini söylüyor. Al Shedimin kuzeyinde, göçebelerin lideri olan Wutrası bulmalısınız. Sizden, göçebelerle birlikte organize edilmiş olan orclara karşı bir saldırı düzenlemenizi istiyor. Bunu göçebelere sizin bildirmeniz gerekmekte, yani göçebelere olayı anlatacak ve savaşacak olan sizsiniz. İlk grup, sağlıkçı ve bilge bölgesinin arasında, ikinci grup ise bilge bölgesinin arkasında bulunuyor. Tüm grupları bilgilendirdikten sonra gösteri başlıyor. Tüm birimler yerlerini aldığında göre, artık orcların lideri olan Tamkoschaya gününü gösterebilirsiniz. Kısa bir çatışmadan sonra savaşı kazanacaksınız. Lesterin yanına dönerek ondan anahtarı alın.

Üçüncü anahtarı, göçebelerin savaşçılar kısmında bulacaksınız. Etrafı biraz incelediğinizde bir sandık göreceksiniz, anahtar içinde bulunuyor.

Dördüncü anahtar, ölü muhafızların bölgesindeki sandıkta bulunmakta; tam merkezde, yıkıntılarla çevrelenmiş ve muhafızlarla korunuyor. Kolay bir şekilde hepsini öldürerek anahtarı alacaksınız.

Son anahtar ise, bilgelerin kuzey bölümünde, heykelin yanındaki bir sandıkta bulunuyor. Anahtarları aldıktan sonra tapınağa dönerek içeri girin ve yeraltındaki mezara inerek cüppeyi alın; mezarlıklar boyunca çok sayıda çatışmaya gireceksiniz, bu da bol bol deneyim puanı anlamına geliyor.

Trelis�e doğru yola çıkıyoruz. Khabir ile konuştuğunuzda, size gizli Artifact�i bildiğinden bahsedecek. Trelis kalesine gidin, içeri girmeye izninizin olması gerekiyor. Vak size, 50 bin altına ihtiyacı olduğundan bahsedecek. Bu parayı geri istediğinizi söylediğinizde ise, Trelis�teki çiftliğin kirasını alabileceğinizden bahsedecek. Ama kira, bu paranın yakınından bile geçmiyor. Bu yüzden paranın büyük bir kısmını cebinizden ödemek durumundasınız. Ama sonucunda Artifacti alacaksınız, yapacak başka bir şey yok.

Bulmamız gereken büyülü yüzüğü ise Akascha adında bir ölümsüz taşımakta. Nordmarın kuzey doğusunda, Akaschanın mezarını bulacaksınız. Mezarlığa giderek yüzüğü kolaylıkla alabilirsiniz. Tabii yolda karşınıza çıkan yaratıkları saymazsak.

Adanos�un tacı için ise Mora Sul tapınağına gitmeniz gerekiyor. Taç, tapınağın en sonundaki mezarın içinde bir sandıkta, ama bu tapınağa girmek için de 5 tane anahtar bulmanız gerekmekte. Tapınağa gittiğinizde Kalesch ile görüşeceksiniz ve size 5 anahtardan bahsedecek. Anahtarlardan ilk onda bulunuyor, diğerlerini topladığımızda ona da sahip olacağız. Tüccar olan Ilja, size anahtarlar hakkında bir hikaye anlatacak. İkinci anahtara da o sahip, eğer ona tapınaktan bir vazo getirmeye söz verirseniz, size bunu vereceğini söylüyor. Aynı şekilde diğer anahtarları topladıktan sonra buna da sahip olacaksınız. Kaçak köle olan Yussuv ise üçüncü anahtara sahip. Mora Sulun kuzey doğusundaki küçük bir kampta onu bulacaksınız. Onunla konuşarak anahtarı alabilirsiniz. Gonzales adındaki karakter de ise dördüncü anahtara sahip. Anahtar için sizden 10 bin altın istiyor. Yapacak bir şey yok, vermek zorundasınız. Son anahtar ise Kirkte bulunuyor. Hectorun tavernine gittiğinizde, Kirk adında bir tüccar size anahtarın çöldeki yağmacı bir grupta olduğunu söyleyecek. Onu takip etmeye başlıyoruz, ama bir süre sonra hain olduğunu anlıyor ve onu öldürmek zorunda kalıyoruz. Cesedi araştırdığınızda anahtarın üzerinde olduğunu göreceksiniz. Anahtarların hepsini topladıktan sonra tapınağı açarak içeri girin. Bir anda her tarafı yaratıklar basacak. Onlarla mücadele edip ilerlemeye başlayın ve mezarlığa inerek yüzüğü alın.

Böylelikle Artifactlerin hepsini toplamış oluyoruz. Artifactleri Xardasa götürdüğünüzde, size planını anlatacak ve Rhobarın görevini yerine getirmiş olacaksınız. Mora Sulun kuzey doğusunda bir kulübe bulunmakta. Bu kulübenin önünde Cruzu bulacaksınız. Eski kampından kaçışı sırasında bir kum yırtıcısının saldırısına uğramış ve kötü yaralar almış. Şimdi ise onun işini bitirmek istiyor. Ona bu işte yardım edeceğiz. Olay çok basit, onunla gidin ve sırt sırta vererek yaratığın işini bitirin.

Trelis�in kalesinde bulunan Paladin Kondrad, büyü gücünü kaybettiğinden beri kendini değersiz hissediyor. Büyüsüne ve savaşma içgüdüsüne geri kavuşabilmesi için, ona kutsal kadehi geri getirmemiz gerekmekte. Böylelikle onunla birlikte Trelis kalesini ele geçireceğiz. Kadehlerden etrafta çok sayıda var, tam tamına 12 tane. Hepsi de ülkede çok farklı yerlere dağılmış durumda. Aramaya ve bulmaya başlayalım…

Kadehlerden ilki Cape Dun�da bulunuyor. Buraya gittiğinizde Gamal ile konuşursanız, size bir hikaye anlatıyor. Anlattığı hikayeye göre, Wenzel adında, Orc�a dönüşmüş olan bir Paladin�de buna benzer bir kadeh varmış. Kadehi alan Gamal, bu kadehi Urkrass adındaki bir bekçiye satmış. Urkrass�ı bulduğunuzda, size bu kadehi 100 altına satabileceğini söylüyor. İster para ödeyip kadehi alabilir, ister de Cape Dun serbest kalana kadar bekleyip, Urkrasstan öyle alabilirsiniz. 100 altına değer diyorum ben.

İkinci kadeh ise, Monteraaki kölelerden birinde. Kölenin adı Bengerd. Onu bulunduğu yerden kurtarırsak, kadehi alabileceğimizi söylüyor. Tapınak işi çok zorlu olduğu için, haftalık olarak kölelerin değiştirildiğini öğreniyoruz. Siz de bu değişim sırasında köle alabiliyorsunuz. Bengerd ve Oskayı, güneydeki geçitte bulunan kazı alanında bulabilirsiniz. İster onu buradan kurtararak kadehi alır, ister de onu daha sonra öldürerek kadehi ele geçirebilirsiniz. Karar tamamen size kalmış.

Üçüncü kadeh, adamlarıyla birlikte Varant geçişini kapatan Kurt adındaki bir Paladinde bulunmakta. Nemoranın güneyinde bulacağınız Karlen adındaki Paladin, Varanttan geçebilmek için Kurtü öldürmek istiyor. Onu bulup konuşun ve görevi alın. Onu da yanınıza alarak Varant�a gelin ve Kurt�ü öldürüp, görevi tamamlayın. Kurt�ün cesedini incelediğinizde, üçüncü kadehi de bulacaksınız.

Dördüncü kadeh, Trelis avlusunda oturan Kondrad�ta bulunmakta. Onunla kısa bir konuşma yaptığınızda, size kadehi veriyor.

Beşinci kadehi Geldernde bulacaksınız. Kasabaya geldiğinizde, bir maden göreceksiniz. Madene girip sonuna kadar ilerleyince, henüz orclar tarafından keşfedilmemiş karanlık bir alana geliyorsunuz. Aşağıda, iskeletlerin yanında kadehiniz yatmakta.

Altıncı kadeh, Mora Suldaki Masilin elinde. Bir kaç görevi onun için yerine getirdiğinizde size kadehi vereceğini söylüyor. Masil, Orknarok adında, köle olarak tutulan bir arena şampiyonuna sahip. Sıcaktan dolayı deliye dönen bu köleden korkması sonucu, ondan kurtulmak istiyor. Köleyi, Mora Sul tapınağındaki Fasim�e getirmeniz gerekmekte. Orknarok ile konuştuğunuzda, size Masil hakkında bazı bilgiler verecek. Kazı alanına geldiğinizde, Fasim ilgilenmeyip sizi Kalesch�e gönderiyor. Onun yanına gittiğinizde, o da sizle ilgilenmiyor. Bunun sonucu olarak Orknarok�u geri götürmek zorunda kalıyorsunuz. Bu olayları Masil�e rapor ettiğinizde görevi tamamlamış olacaksınız. Eğer bu kadar uğraşmam diyorsanız, Orknarok�u direk olarak siz öldürebilirsiniz. Bu görevden sonra, Masil için bir Ore Blank satmanız ve istediği miktar ile bazı belgeleri ona geri getirmeniz gerekiyor. Belgelerden ilki Ilja�da bulunmakta. Ilja, Blank�i bildiğini ve notlar için onu istediğini ya da 2000 altına karşılık notları size satabileceğini söyleyecek. Ore Blank�in değeri 2000 altından az olduğu için, ona Ore�u verin. Böyle olunca kalanını cepten ödeyeceğiz. Diğer notu ise, 1400 altına hancı Hector�dan almanız gerekmekte. Son not ise Ramon�da bulunuyor. Ramon, not için sizden herhangi bir şey istemiyor. Notların hepsini topladıktan sonra, ister hepsini Gonzales�e götürerek onun görevini tamamlar, ister de direk olarak Masil�e teslim edebilirsiniz. İki durumda da Masil�in görevini yerine getirdiğinizi unutmayın sakın (eğer uğraşırsanız, sadece daha fazla deneyim kazanıyorsunuz). Masil�in görevini tamamlayınca, altıncı kadehi ele geçireceksiniz.

Kadehlerin hepsini ele geçirdikten sonra, Kondrad�a gerekli olan kadehi götürerek güçlerine kavuşmasını sağlayın. Daha sonra onunla tekrar görüşeceğiz, ama şimdilik yanından ayrılmamız gerekiyor.

Myrtana�daki kasabaları orc baskınından kurtarmanız gerekmekte. Bunun için yakınlardaki asilerden yardım alabilmektesiniz. İlerleyişi Innos�a bildirerek deneyim ve bazı artılar elde etme olanağına sahipsiniz.

Zuben ile konuştuğunuzda, size geniş bir görev verecek. Myrtana�daki tüm orc liderlerini öldürmemiz gerekiyor. Bunun için hem çok yer gezecek, hem de çok kılıç sallayacağız. Görev boyunca hedeflerimiz ve bulundukları yerler kısaca şöyle; Cape Dun�da Uruk, Faring�de Kan, Montera�da Varek, Geldern�de Grok, Silden�de Umbrak ve Trelis�te Vak. Gördüğünüz gibi eskiden işini yaptığımız herkesi yavaş yavaş temizliyoruz. Bir hayli uğraştırıcı bir görev olduğu söylenebilir. Mekanlar arası uzun yürümeler dışında, sizi çok zorlayacağını sanmıyorum. Bazı liderleri öldürdüğünüzde, büyük ünler elde etmiş olacaksınız. Tabii liderleri öldürürken, etraftaki herkes size saldıracak, sadece gidip lideri öldürmek gibi bir lüksünüz yok. Bu da demek oluyor ki, ona yakın kampı basacak ve taş üstünde taş bırakmayacaksınız.

Adanos�un Artifact�lerini bulmuştuk. Xardas�a yardım etme kararını aldıktan sonra, bu Artifact�leri yok etme görevini almış oluyoruz. Nordmar�daki Hammer Clan madeninin içinde bir ocak bulunmakta. Artifact�leri buraya kullandığınızda, onları yok etmiş oluyorsunuz. Ayrıca Xardas�a yardım etmek istediğinizde ve Rhobar ile konuştuğunuzda, Zuben�i öldürme görevini de alıyorsunuz. Zuben�i bulup onu öldürün ve iki görevi birden yerine getirin. Ayrıca bu durumu Beliar�a rapor ederseniz, ayrıca bir deneyim kazanıyorsunuz. Rhobar�ın taht odasının tepesinde bulunan odada, Karrypto�nun taht odasına giden bir teleport taşı bulunmakta. Onu aldıktan sonra onu Vengard tapınağındaki Lee�ye getirerek, Lee�nin görevini tamamlayın. Bu taş ile geri döndükten sonra, Lee ile birlikte krala saldırıyoruz. Bunların hepsini tamamladığınızda, Xardas size bir portaldan bahsedecek; Xardas�ın kulesinden Geldern�e uzanan uzun bir yol. Bu yola çıkmadan önce, rapor vermemiz gereken insanlar var, bu yüzden bu işi sonraya bırakıyoruz.

Nordmar�daki manastırın içinde bulunan tapınağa gittiğinizde, Rhobar ile konuşarak ondan Varant�ın asasını almıştınız. Eğer bu şekilde almadıysanız, onu öldürerek de bu asayı alabilirsiniz (ki öldürdük, Inventory�nize baktığınızda asanın orada olduğunu göreceksiniz). Bu asayı Xardas�a geri götürerek deneyim elde edebilirsiniz.

Artifact�leri yok ettiğinizi Xardas�a ilettiğinizde, yine deneyim elde etmiş olacaksınız. Yoktan gelen büyük bir deneyim.

Innos�un gücüyle ilgili elimizde bilgi zaten var, önceden yaptığımız bir görev sonucu bu bilgiye sahibiz. Frithjof�u bulup onunla konuşarak, bu bilgiyi verin ve deneyim kazanın; oldukça fazla ve özel deneyimler elde edeceksiniz.

Beliar ile konuştuğunuzda, sizden Xardas�ı öldürmenizi isteyecek. Onu nerede bulacağınızı zaten biliyorsunuz. Oyunda bir hayli ilerlediğiniz için, artık gücünüz yeterli, Xardas�ı öldürmek sizin için çocuk oyuncağı olacaktır. Onu öldürdükten sonra Beliar�ın yanına dönerek görevi tamamladığınızı söyleyin.

Vatras ile konuştuğunuzda, size çölü serbest bırakmak ile ilgili bir görev verecek. Kısacası, çölde bulunan Hashishin�lerden kurtulmamız gerekmekte. Hepsinden kurtulduktan sonra Vatras�ın yanına dönerek, ona rapor verin ve görevi tamamlayın.

Al Shedim�deki yıkıntıların bulunduğu yerde Saturas ile birlikte Myxir�i bulacaksınız. Onunla konuştuğunuzda, size ellinci tapınağı bulmakla ilgili bir görev verecek. Nordmar�daki manastırın kütüphanesinde, sizi çözüme götürecek bilginin olduğu bir kitap bulacaksınız. Onu okuduktan sonra Myxir�in yanına dönerek, ona rapor edin ve görevi yerine getirin.

Gothada, sizi kralın bulunduğu yere götüren ve runik yazılardan oluşan bir teleport bulacaksınız. Yolu tepeye doğru takip ederek sağ taraftan devam ettiğinizde, içi tamamen zombi ve iskeletle dolu olan bir mağaraya geleceksiniz. Eğer isterseniz, Gornu da yanınıza alarak işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Madenin sonlarına geldiğinizde, Vengarda giden teleportu bulacaksınız. Teleportu bulduktan sonra Roland ile konuşun. Kralın yanına gidin ve onunla kısa bir konuşma yaparak, Rolandın yanına dönün; deneyim ve ödülleri toplama zamanı.

Görünen o ki, asi kampları da sorun oluşturuyor. Okara, Nemora ve Reddock adındaki asi kamplarını basarak, kamptaki asilerin hepsini öldürün. Bunun sonucunda büyük bir deneyim puanı kazanacaksınız.

Artık portala gitmenin zamanı geldi. Hatırlayacağınız üzere, Xardaın kulesinden Gelderne giden uzun bir yol takip etmemiz gerekiyordu. Bu yol boyunca çok sayıda ufak yaratık grubuyla savaşacak ve portala geldiğinizde orcların saldırısına uğrayacaksınız. Orclardan da kurtulduktan sonra bilinmez diyarlara açılan portalı çalıştırabiliriz. Portalı açtığınızda, Gothic IIIe de son noktayı koymuş oluyorsunuz.

Alıntıdır: http://www.indirgen.com/Program-Tanitimlari/gothic-iii-oyun-tam-cozum.htmlBağlantı dışarı gidiyor

1.3.0
Kullanım Şartları - İletişim - Öner
29 Temmuz 2014 Salı 16:35:27