Üye ol
Şifremi unuttum | Onay kodum gelmedi
Yardım

Byzantine Oyunu İncelemesi
diray67
Üye
diray67

Puan: 202

diray67 şu anda çevrimdışı
Gönderilme Tarihi: 18 Kasım 2010 12:37:30

Demodan sonra, arkadaşımızın evine geliyoruz ve dedektif Akalın bizi karşılıyor, bize birkaç soru sorup gidiyor. İlk önce evi araştırmakla işe başlayalım. Masanın üzerindeki kutuyu açın içindeki heykel çizimini alın. Diğer odaya girin telefon çalacak, arayan Emre. Telefonun yanındaki sümeni kaldırın ve altındaki fotoğrafı alın. Yine masanın üzerindeki fotoğraf makinesini de alın. Masanın önündeki sandığı açın, içinden bir kutu çıkıyor. Kutuyu açmak için üzerindeki renkli taşlara doğru sırayla basmamız gerekiyor. Sümenin altındaki fotoğraflardan hatırlayabilirsiniz. Sıra şöyle; kırmızı- yeşil-mor-sarı-turuncu-mavi- açık mavi, kutu açılınca içindeki çizimlere bakın. Kitaplıklara yönelin. Sol taraftaki kitaplığa bakın buradaki kitaba tıklayınca arkasında bir anahtar bulacağız. Sağ taraftaki kitaplığa yönelin, burada da bakabileceğimiz 2 kitap var. Birinde şifreli bir not bulacaksınız. Diğerinde ise bir çizim var sadece bakıyoruz. etrafı biraz daha inceleyin, duvarda asılı olan kilimi kaldırın gizlenmiş bir kapı göreceksiniz. Daha sonra işimize yarayacak bu arada çok oyalanırsanız Emreden bir telefon daha geliyor.

Evden çıkın ve sağa dönün karşımıza bir harita çıkacak, haritadan Süleymaniye Camisini seçin. Buradaki genç adamın üzerinde fotoğrafı kullanın ve tüm soru şıklarını konuşun. Genç adamın yanında duran ayakkabı rafındaki spor ayakkabıları almayı deneyin, bunlar Emre’ninmiş. Ayakkabıları alın ve büyütecin üzerine getirerek yakından bakın, içinde bir not ve otel kartı bulacağız. Bunları yakından inceleyin. İsterseniz camiyi gezebilirsiniz. Buradan çıkın ve haritadan Sultan Ahmet meydanına gidin ve Dedektif Akalın ile bir bayanın konuşmalarını dinleyin. Tekrar haritadan Topkapı Sarayını seçin. Kapıda bekleyen bayana envanterdeki fotoğrafı gösterin ve konuşun. Adının Nuray olduğunu öğreniyoruz. Kendisi Emre’nin arkadaşı.

Haritaya dönün ve Mehmet’in halı dükkanına uğrayın, bir kaç konuşma dinledikten sonra dükkana girip dolaşabilirsiniz. Haritaya dönün ve sol üst taraftaki Londra oteline gidin. Resepsiyondaki adama otel kartını verin o da bize bir çanta verecek. Çantayı yakından inceleyin, içinden at yarışı bülteni, Yerebatan sarnıcı bileti ve Homer adında bir alet çıkacak bunların hepsini yakından inceleyin. Şimdi haritadan Yerebatan Sarnıcı’na gidin. İçerdeki adama bileti verin ve sol taraftaki broşürlerden alıp yakından bakın, içinden bir de resim çıkacak. Burada kaydedin.
Sarnıçtan aşağıya inin ve sola dönüp yürüyün. Burada Emre’nin cesedini bulacağız. Şimdi yapmanız gereken şu; katil tam arkanızı dönder dönmez size saldıracak ve sizde onun üzerinde fotoğraf makinenizi kullanacaksınız. Onun gözleri flaştan kamaşınca hemen kaçmalısınız. Eğer olmazsa oyunun otomatik kaydından tekrar devam edebilirsiniz. Dedektif ile konuşup eve girin. Burada oyunu kaydedin. Çalışma masasının üzerindeki kabloda Homer aletini kullanın. Makine şarj olur olmaz bir tıkırtı duyacaksınız. Hemen duvardaki kilimi kaldırıp kapıyı açın ve çıkın. Adamlar gidince merdivenlerden inerek dışarıya çıkın. Mehmet’in halı dükkanına gidin ve onunla konuşun. Bize bir fotoğraf verecek, yakından bakınca arkasında AFACAN yazdığını göreceksiniz. Homer’in power tuşuna basıp çalıştırın şifre olarak afacan girin. Haritada 2 yeni yer açılacak. İlk önce nargile dükkanına gidin. çay ocağındaki adama katilin resmini gösterin. Şimdi de İstanbul Üniversitesine gidin. Buradaki bayanın üzerinde Homer’i kullanın. Bayanın ismi Şerife ve Emre’nin kız arkadaşı. Onunla konuştuktan sonra Homer’in ne olduğunu bizzat öğreniyoruz. Ama projede bazı aksaklıklar varmış. Biz bu konuda yardım edeceğiz.

Haritadan Süleymaniye Camisini seçin ve ayakkabılarınızı dışarıdaki rafa bırakarak,caminin içine girip, gençle konuşun. Burada 3 şeklin üzerinde Homeri kullanmamız gerekiyor. Zaten imlecimiz büyüteç haline gelerek, bu objelerin ne olduğunu göstererek bize yardımcı oluyor. Bu ojelerin biri pencerenin üzerinde, biri pencerenin kenarında diğeri ise mihrabın önünde, bu objelerin üzerinde Homeri kullanın ve camiden çıkın.

Mehmet’in halı dükkanına gidin, dükkan kapalı ama bizde anahtarı var. Anahtarla içeri girin ve hemen sol taraftaki rulo halinde duran halıya tıklayın ve altındaki çantayı alın. çantayı büyütece tutun ve içindekileri alın. Bir yüzük, bir defter, bir broşür ve bir de mektup bunların hepsine yakından bakın ve inceleyin. Masanın üzerinden makası ve kurşun kalemi alın. Çantadan çıkan defteri açın silik haldeki yazıların üzerinde kalemi kullanın. Diğer bölüme girin. Burada yüzünüzü çıkış kapısına dönün sol tarafta dizili halıda imleç büyüteç halini alıyor buraya tıklayın. Halının etiketi görünecek bunu makasla kesin ve madalyonu alın. Dükkandan çıkın ve haritadan Ayasofya’yı seçin.

içeri girince ilerde bir rehber var onunla konuşun, onun arkasında ilerde bir kapı var buradan girin. İçerde Nuray’ı göreceksiniz. Onunla konuşun,o gittikten sonra arkada masa üzerinde duran elyazmasında Homer’i kullanın. Raftaki kitabı okuyun ve buradan çıkın. İstanbul üniversitesine gidin. Şerife ile konuşup topladığımız kaynakları bilgisayara aktarmasını bekleyin. Şerife’nin arkasındaki masanın üzerinden simülasyon gözlüklerini alın. Envanterde topladığımız örnek resimleri göreceksiniz. Burada bozuk görüntü veren kapının üzerinde eski el yazması yazıyı ve kapı motifini kullanın. Kapıyı tamir etmiş oluyoruz.

Şimdi biraz bulmaca çözeceğiz. Burada sehpanın üzerinde bir oyun tahtası ve yanında taşlar amaç taşları doğru sıra ile tahtaya yerleştirmek. Üstteki resme bakarak yapabilirsiniz. Doğru yapınca yandaki kanepenin üzerinde 2 not 1′de mekanizma belirecek. Bunları alıp yakından bakın. Şimdi tamir ettiğimiz kapıdan girin. Bu odada akan bir çeşme var bunu kapatmamız gerekiyor. Akan suyun yanındaki kapatma mekanizmasına dokunun ama kapanmıyor. Bu odadan diğer odaya girin ve geriye doğru dönün. Kapının sağ tarafındaki musluğun vanasını kapatın. Tekrar çeşmemin yanına gidin ve suyu kapatın. Geri gidip çeşmenin altına doğru bakın. Başka bir bulmaca daha çıktı. Amaç sadece açık olarak Sultan Süleyman’ın resmini açık olarak bırakmak. Bunun için soldan sağa doğru 3, 5, 2, 2 olarak resimlere tıklamanız yeterli. Süleyman’ın konuşması bitince bir mühür çıkacak ortaya. Bunu alıp biraz önce musluğu kapattığımız odaya gidin.

Sağ taraftaki küçük masanın üzerindeki muma tıklayın. Dökülen mumun üzerinde mührü kullanın bir yazı ortaya çıkacak. Şimdi bu odadaki diğer masanın üzerindeki saatin altındaki boşluğa, koltuğun üzerinden aldığımız mekanizmayı yerleştirin. İlk önce saati 12;00′ye getirin ve alttaki güneş şekline basın, sonra saati 6;30′a getirin ve ay şekline basın, son olarak ta saati 3;45′e getirip yıldız şekline basın. Kapak açılacak ve bir anahtar bulacağız. Anahtarı ve saatin yanındaki cam fanusu alın. Kapının sağ tarafındaki musluğu 2 kez tıklayarak açın. Şimdi çeşmenin başına gelin, fanusu çeşmenin içindeki mekanizmaya yerleştirin ve suyu açın. Sağ tarafta gizli bir geçit açılacak. İçeri girin ve aşağıya doğru yürüyün, sola dönün ilerleyin, burası labirent gibi ama dön dolaş sonunda bir odaya çıkıyorsunuz.

Odada masanın üzerinde bir mücevher sandığı var, anahtarla kutuyu açın içindeki yüzüğü alın. Bu sırada bir geçit daha açılacak. Kutunun tam arkasındaki kapıdan girin ve yukarı çıkın. Büyük bir kapının önündeyiz. Kapının sol tarafındaki kapağı açıp içindeki kolu hareket ettirince kapı açılacak. İçeri girin simülasyonu tamamladık. Artık çıkabiliriz.

Şerife ile konuşacağız ve bize iskender isminde bir arkadaşını tanıştıracak. Şerife ile konuştuktan sonra haritadan Arkeoloji müzesini seçin. Müzenin içine girin ve sağdaki odaya girin geriye doğru dönün ve Nuray ile konuşun. Konuşmalarda ilk seçenekleri seçmeye dikkat edin. Odadan çıkıp merdivenlerden yukarı çıkın. Buradaki bayana basın kartınızı gösterip onunla konuşun. Müzeden dışarı çıktığınızda Dedektifi göreceksiniz, pasaportumuza el koyuyor. haritadan Emre’nin evini seçin, kapıda Şerife’yi beklerken bulacağız bize simülasyon gözlüğünü verecek. Şimdi haritadan Ayasofya camisine gidin. Kapının önündeyken sola sapın. 3 ileri gidip sağa dönün, sağ tarafta Nuray’ı göreceğiz bize bir not verecek notu okuyun. Buradan çıkın haritada yeni açılan The odousis harabelerine gidin. Oyunu kaydedin. Geriye doğru dönün sol taraftaki sütunda Homer’i kullanın. Katil yine karşımıza çıkacak, hemen geri dönüp sol tarafa doğru ilerleyin. Burada Şerife’nin arkadaşı İskender ile karşılaşacağız. Galata kulesinde biraz konuştuktan sonra gidecek.

Emre’nin evine gidin ve içinde bir makinenin resmi olan kitaba tekrar bakın. Evden çıkın haritadan KLIO’yu seçin. Yine simülasyonun içindeyiz ama bu kez Yerebatan sarnıcında. Burada bir sütunu tamir edip, etraftan obje toplayıp bir düzenek yapacağız. İlk girişte mausu aşağıya doğru çekip yere bakın, burada 2 obje bulacaksınız. Sol tarafa dönün ve ilerleyin yolun sonundan sağa dönün. Şimdi sol tarafa bakarsanız tamamlanmamış sütunu bulacaksınız. Envanterdeki sütunu bu sütunun üzerinde kullanın. etrafa bakın burada bir kaç obje var. Toplamanız gereken objeler şunlar; İp, kol, kancalı ip, merdiven, parmaklık, levye, sopa, tekerlek, delikli tahta, 2 adet kısa tahta. Objeleri toplayınca tamir ettiğiniz sütunun yanına gelin ve ileri yürüyün, sola dönün ilerleyin. Geriye doğru dönün, burada sütunun altında medusa kafası heykeli göreceksiniz. Levyeyi yerdeki açık renk taşların üzerinde kullanarak kaldırın. Bir taşın altından 2 tane aldın medusa kafası göreceksiniz. Kolu kullanarak, kafaları çevirmemiz gerekiyor, üstekinin yüzünü size bakacak şekilde çevirin. Alttakini de yüzü sağa bakacak şekilde çevirin. Doğru yapınca biraz yükseliyorlar. Şimdi de topladığımız parçaları yerdeki bölmelere yerleştirerek bir kaldıraç yapmamız gerekiyor. Alttaki resimden faydalanabilirsiniz. Tarif etmek gerekirse soldan sağa doğru her sırada 2 adet bölme var. Sol tarafta ilk sıradaki bölmeye merdiveni, en sağdaki bölmeye de parmaklığı yerleştirin. Merdiven ve parmaklığın üzerinde ipi kullanın. Şimdi ortadaki bölmelere gelelim. Bu bölmelerden biri diğerine göre daha geniş bu geniş olan yere bir örnek olan kısa tahtaları birlikte yerleştirin, diğer daha küçük olan bölmeye de üzerinde delik olan tahtayı yerleştirin. Uzun sopayı bunların üzerinde kullanın. Yan yana koyduğumuz iki kısa tahtalardan size yakın olanını geri alın buraya tekerleği yerleştirin tahtayı tekrar yerine takın. Kancalı ipi merdivenin tepesinde kullanın ve ucunu yerdeki altın medusalı taşa yerleştirin. Tekerleği çevirin ve taş yukarı kalkar kalkmaz, tekrar aşağıya inmemesi için tekerleğe levyeyi yerleştirin. Yerdeki çukura bakın ve kutunun içindeki Liturgical fan’ı görün, böylece bu simülasyonu da bitirmiş bulunuyoruz.

Haritadan Emre’nin evine gidin. Apartmanın giriş kapısının önündeki gazeteleri alın ve yakından bakın, birinde burçların işaretleri var bunları bir kağıda çizin sonra lazım olacak. Kapının kenarına yapıştırılmış notu okuyun. İçeri girin, kapının önüne bakın yerde bir zarf var, alıp içindeki kaseti çıkartın, arkanızda duran teypte kaseti kullanın ve dinleyin. Evden çıkın ve Mehmet’in halı dükkanına gidin, dükkan kapalı, kapının altındaki notu okuyun, haritada yeni bir yer açılacak sahaflar çarşısı. Oraya gidin satıcı ile konuşun ondan bir kese satın alabilirsiniz. Envanterdeki güneş sembolünü ve yüzüğü gösterin. Arkanızı dönün ve kitapçı ile konuşun. Tezgahın üzerindeki gazeteye ve kitaba bakın. Satıcı kitabı bize veriyor. Üst rafta bir de burçlarla ilgili bir kitap var onu da okuyun. Haritada başka bir yer daha açılacak Arasta Pazarı şimdi oraya gidin. Sağ taraftaki dükkana girin. Satıcı ile konuşun, çıkış kapısının sağ tarafındaki tezgahta bulunan keselerden birini alın. Bunu satın alın, envanterde yakından bakın, içindeki notu okuyun.

Arkeoloji müzesine gidin üst kata çıkın, buradaki bayana kitapçının hediye ettiği kitabı gösterin. Şimdi İstanbul üniversitesine gidip Şerife ile konuşun. Bizi tekrar bir simülasyona sokacak. Efes simülasyonundayız. Etrafı inceleyin, yerdeki 5 taş oyununu isterseniz oynayabilirsiniz. İçeri girin masanın üzerindeki yazıyı alın. Sol tarafta da 2 yazı daha var toplam 4 yazı bulmanız gerekiyor. Bunları alıp simülasyondan çıkın. Arkeoloji müzesine gidin. Bahçedeyken sola dönün ilerleyin. Sol tarafta bir lahit var çok yakından bakmadan Homer’i üzerinde kullanın. Tekrar girişe dönün ve bahçede ileri doğru yürüyün sağ tarafta bir lahit daha var, bu lahit’in üzerinde de Homeri kullanın. Dönerken Akalın ve Nuray’ı konuşurlarken göreceğiz. İstanbul üniversitesine dönün.

Envanterdeki içinde kağıt olan keseye yakından bakın ve üzerinde Homeri kullanın. Aynı şekilde yakından bakarak madalyon ve yüzükte de Homeri kullanın. Homer’i Şerife’ye verin. Kaydedip bize geri verecek. Masadaki simülasyon gözlüklerine tıklayın ve Efes’e gidin.

Tapınağa girin ve sağa dönün, buradaki duvarda gizli bir geçit var açmak için üzerindeki bazı kelimelerin yerlerini değiştireceğiz. Thought” = “dark,” “knowledge” = “truth,” “wisdom” = “year,” ve “virtue” = “sea.” Envanterdeki taşları yazdığım şekilde, kapının üzerinde kullanın ve değiştirin. Açılan kapıdan girin. Burada bir lahit var. Üzerinde envanterdeki lahiti kullanın, ortaya bir sunak çıkacak, içine madalyonu koyun. Yeni bir bölge açılacak. Sağ taraftaki kapının yanındaki bölmeye yakından bakıp yüzüğü yerleştirin. İçeri girin ve üst kata çıkın. Bu bölümden 12 adet taş bulacağız. Üst katı, alt katı ve dışarıyı araştırıp bu taşları toplayın. Bu taşları girişin karşısındaki odada bulunan taş sehpanın üzerine yarleştireceksiniz. Soldan sağa doğru sırası şöyle; Pisces-Aquarius-Capricorn-Sagittarius-Scorpio-Libra-Virgo-Leo-Cancer. Doğru dizince ortaya bir heykel kafası çıkacak ve bu bölümü de bitireceğiz.

Şimdi Arkeoloji müzesine gidip üst kattaki kadınla konuşun. Haritada yeni bir yer açılacak nargile dükkanının hemen altında. Buraya gidin ve sağdaki kapıya doğru gidin, şifre olarak 7049 girin. İçeri girip sağdan ilerleyin. Asansöre tıklayın. Ofisteyiz. Etraftaki eşyaları inceleyin, masanın üzerindeki defterin içindeki dokümanları alın ve yakından bakın. Ofisten sokağa çıkın, ilerleyin nargile dükkanına gireceğiz etrafa bakın ve Galata kulesine gidin. Şerife’ye dokümanları gösterin. Ayasofya simülasyonunda bulacağız kendimizi.

Burada 6 tane obje toplamamız lazım. İlk önce sağ tarafa yönelin ve ilerleyin buradaki objeleri alın burada yere çizilmiş ortasında daire olan bir kare var, buraya daha sonra vazoyu koyacağız. Şimdi geri dönün ve ana solona girin buradaki objeleri de toplayın. Yerde bir kapak var tıklayınca aşağıya mahzen gibi bir yere iniyoruz, tekrar yukarıya çıkmak için mausu yukarıya doğru sürükleyin ve buradan çıkın. Yerini unutmayın daha sonra buraya gireceğiz. Ana salonda üzerinde daire şekilleri olan bir bulmaca var. Topladığımız objelerin 4 tanesini buraya yerleştireceğiz.

İlk önce ana salondaki çemberlerin içine miğfer, pergel ve kadehi yerleştirin. Ana salondan çıkıp sağa dönün üst kata çıkın. sağ taraftan ilerleyin buradaki çembere vazoyu yerleştirin, aşağıdaki çemberlere tekrar dönün ve küreyi de yerleştirin. Altın bir taç ortaya çıkacak. Tacı alın geri sayım başladı, acele olarak yerdeki kapaktan aşağıya inin. Tam karşıya bir ekran ilerleyin. Sola dönün, 2 kez sağa ilerleyin, 2 kez sola dönün, düz ilerleyin. Bir odaya gireceksiniz. Mausu dolaştırın ve imlecin işaret ettiği yere tıklayın. Knot yazan yere tıklayın, Transactions’a tıklayın, sağdaki piramit şeklindeki export yazısına tıklayın, Computer Lab’a tıklayın piramidin ortasına tıklayın. Artık demoyu izleyin oyun bitti…

Alıntıdır: http://www.indirgen.com/Program-Tanitimlari/byzantine-tam-cozum.htmlBağlantı dışarı gidiyor

1.3.0
Kullanım Şartları - İletişim - Öner
29 Temmuz 2014 Salı 15:37:10