Üye ol
Şifremi unuttum | Onay kodum gelmedi
Yardım

Broken Sword 1: The Shadow Of The Templars Oyunun İnceleyelim
diray67
Üye
diray67

Puan: 202

diray67 şu anda çevrimdışı
Gönderilme Tarihi: 18 Kasım 2010 12:40:35

Paris
Patlamanın etkisiyle sersemleyen George’un kendine gelmesi ve kontrolün bize geçmesiyle oyuna başlıyoruz. Sağ tarafta duran gazeteyi alın. Etrafı şöyle bir inceledikten sonra dükkandan içeri girin. Ölü adamın ceplerine bakın. Bir şey çıkmayacak. Sonra baygın yatan garsonla konuşun. Önce biraz saçmalayacak. Doktor olup olmadığınızı sorunca hayır deyin. Sonra içki isteyecek, evet deyin. Adamın ölüp ölmediğini soracak onu da olumlu yanıtlayın. Sonra garsona iki defa yaşlı adamı sorun. Aceleci ve korkak davrandığını söyleyecek. Devamında iki kez palyaçoyu sorun. Çanta lafı geçecek. Çantayı iki kez sorun. Sonra tekrar palyaçoyu sorun.
Cafeden çıkın ve düz ilerleyin. Karşıdaki kemreli kapıdan geçin. Burada çöp kutularını, yağmur oluğu borusunu falan deneyebilirsiniz, eğlenceden öte bir işlevleri yok. Asıl işimiz kanalizasyon kapağı ile. Kapağı açmayı denediğinizde George’un gücü yetmeyecek. Tekrar meydana dönün. Bu sefer yol boyunca ilerleyin. Polislerle karşılaşacaksınız ve sizi sorgulamak üzere cafeye götürecekler.
Burada bir süre Dedektif Rosso (Psiko-detective J) ile polis arasında konuşmalar olacak. Daha sonra dedektif size ölen adamı içeri girenken görüp görmediğinizi soracak. Olumlu yanıtlayın. Başka biri girdi mi sorusuna da palyaço deyin. Dedektif size kartını verip serbest bırakacak.
Dışarı çıktığınızda fotoğraf çeken güzel bir bayan ile karşılaşacaksınız. Bir merhaba demekten zarar gelmez herhalde. Kendileri Nichole Collard oluyorlar, serbest gazeteci. Konuşma ilerledikçe hem katili hem de kurbanı tanıdığını anlayacaksınız. Palyaço ile ilgili konuşmak istediğimizde pek gönüllü değil. Yaşlı adamla ilgili daha bir yumuşak. Adı Plantard imiş. Kendisini arayıp burada randevu vermiş. Söyleyecek önemli bir şeyleri vardı herhalde. Tekrar palyaçodan bahsetmek isteyince (diğerleri geyik) bize telefon numarası verip yanımızdan ayrılacak. Akabinde kapıdaki polisle de konuşabilirsiniz ama yararlı bir bilgi alamayacaksınız.
Sokaktan aşağı ilerleyin, polislerle karşılaştığımız yere. Kazı yapan işçi ile konuşun, bütün konular hakkında. Adamın yanındaki çadıra bakın. İçerideki alet çantasına dokunmaya çalışın, izin vermeyecek. Adamla alet kutusu hakkında konuşun, sonuna kadar da ısrarcı olun. Böylece alet çantasında kanalizasyon kapağını açmaya yarayan bir alet olduğunu öğreneceğiz.
Adama gazeteyi verin (envantere ulaşmak için fareyi ekranın üst kısmına getirin). Adam gazeteyi okuyup öğlen molasına gidecek. Alet çantasından gerekli aleti alın. Artık kanalizasyon maceramıza başlayabiliriz.
Kanalizasyon kapağının başına gidin. Alet çantasından aldığınız aleti kapakta kullanın. Kapak açılınca kanalizasyondan içeri girin. Sağ tarafta kırmızı bir top göreceksiniz. Onu alın, George onun palyaçonun burnu olduğunu söyleyecek. Sağa doğru ilerlemeye devam edin. George bir köşeyi dönünce duracak. Yerdeki kağıt parçasını alın. Sağ tarafta bir bez parçası göreceksiniz. Onu da alın, palyaçonun pantolonunun kumaşına ne kadar da benziyor değil mi? Merdivenden yuları çıkın.
Bir otelin avlusuna çıkacaksınız. Komi George’u şüpheli bir şahıs olarak gördüğünden bizi sorguya çekecek. Adama dedektiften aldığınız kartı verin.. Artık konuşmaya daha istekli. Palyaçonun gerçekten çantayla beraber oradan kaçtığını öğreniyoruz. Adama yeşil kumaş parçasını gösterin. Uzunca bir ceket muhabbetinden sonra bir telefon numarası ve bir isimle (B. Todyrk) oradan ayrılacağız. Kazı alanındaki çadırın dibindeki kutuya tıklayın. Karşınıza telefon numaraları çıkacak. Nicole’u arayın. Size adresini verecek. Sağa devam ederek haritaya ulaşın. Buradan Nicole’un evine gidin.

Nichole’un Evi (Rue Jarry)
Sokağa vardığınız zaman apartmanın kapısını açamayacaksınız. Çiçekçi kadınla Nichole hakkında konuşun, biraz sohbet etmek isterseniz diğer konuları da konuşabilirsiniz. Sonra gidip kapıyı açın, George Nichole’un evine girecek. Nichole ile palyaço hakkında konuşun, size bir resim verecek. Palyaço burnunu gösterdiğinizde ise bir kostüm dükkanının adres ve telefon numarasını. Diğer konularda da konuşabilirsiniz. Sonra telefonu kullanmak istediğinizi söyleyin ve Tdoryk’i (terzi) arayın. Size pek bir şey söylemeyecek. En iyisi bir de kostüm dükkanını deneyelim…
Kostüm Dükkanı (La risee du monde)
Nichole’un evinden çıkınca haritada “La risee du monde” yazan yere gidin. Dükkana girdiğinizde etrafa bir baktıktan sonra dükkan sahibiyle konuşun. Palyaço kostümünün çok popüler olduğunu ve kiralayanları hatırlayamadığını söyleyecek. Adama Nichole’den aldığınız resmi gösterin, adamı tanıyacak ve makyaj malzemesi aldığını söyleyecek. Adama kirli mendili gösterin, sonra da resme tıklayın, aradığımız adamın adının Khan olduğunu öğreneceğiz. Kahn bir palyaço ve bir de peri kostümü almış. Artık dükkandan çıkabiliriz.
Haritaya dönünce polis merkezine gidin ve telefondan Todryk’i arayın. Khan adını verdiğiniz zaman size adamın kaldığı otelin adını söyleyecek. Otel Ubu, ikinci katta kalıyormuş bizim Khan. Sıradaki yer Otel Ubu.

Otel Ubu
Otelin önüne geldiğinizde direkt içeri girin ve içerdeki adam ve piyano çalan kadınla konuşun. Khan’ın değişik isimler kullandığını öğreneceğiz, ama bu otelde kaldığı kesin. Piyano çalan kadın bize ayrıca Khan’ın otel kasasına evraklar emanet ettiğini de söyleyecek. Resepsiyonist ile de konuşun, bize bilgi vermeyi reddedecek. İleride duvardaki anahtarı almayı deneyin, resepsiyonist izin vermeyecek. Otelden çıkın. Kapıdaki iki tip üstünüzü arayacak. Tekrar otele girin ve piyano çalan kadınla konuşun. Anahtar konusunda yardım isteyin. Resepsiyonisti oyalamayı kabul edecek. Kadın resepsiyonisti gönderince anahtarı alın ve üst kata çıkın. Anahtarı ilk kapıda deneyin. Kapı açılacak. İçeri gince her yeri kontrol edin, aradığımız oda bu değil. Camı açıp camdan çıkın ve yan odaya geçin. Bu oda doğru oda ama burada da hiçbir şey bulamayacaksınız.Odayı aradıktan sonra dışarı çıkmak için kapıya tıklayın, Khan’ın gelmekte olduğunu göreceksiniz. George dolaba saklanacak. Gerilim dolu birkaç saniyeden sonra Khan pantolonunu değiştirip odadan çıkacak. Pantolonun ceplerine bakın. Bir kibrit kutusu ile bir Khan’ın kartını bulacaksınız. Odadan çıkıp aşağıya inin.Resepsiyoniste Khan’ın kartını gösterin, size belgeleri vermeyi yine kabul etmeyecek. Piyano başındaki hanımefendiden yardım isteyin tekrar (kart hakkında). Resepsiyonisti ikna edecek ve Khan’ın kasadaki belgelerini alacaksınız. Malum, dışarıdaki iki tip üstümüzü aramadan bizi salıvermeyecekler. O yüzden tekrar üst kata çıkın. Camdan dışarı çıkıp belgeyi aşağıdaki arka sokağa atın. Sonra alt kata inip otelden çıkın. Kapıdaki tipler üstünüzü aradıktan sonra arka sokağa gidip belgeleri alın ve doğru Nichole’a…

Nicole’un Evi (Rue Jarry)
Nicole’un evine geldiğimizde elde ettiğimiz belge ile ilgili daha çok şey öğreniyoruz. Belge “Tapınak Şövalyeleri” ile ilgili. Ayrıca tapınak şövalyelerinin 600 yıldır bulunamayan hazineleri ile ilgili bilgiler de içeriyor olabilir. Nicole ile belge hakkında ve belgedeki dört resim hakkında konuşun. Belgenin sırrını daha iyi anlayabilmemiz için bize müzede çalışan bir arkadaşını (Andre Lobineau) görmemizi söyleyecek. Evden çıkın, haritaya dönüp müzeye gidin.

Musee Crune
Müzeye girince tam karşınızda eski belgede gördüğünüz tripod’u göreceksiniz. Altındaki açıklamada İrlanda’da bulunduğu yazıyor. Güvenlik görevlisiyle konuşabilirsiniz isterseniz, tarih bilgisine hayran kalacaksınız! Hadi bu güzel haberi Nicole ile paylaşalım.
Nicole’un Evi (Rue Jarry)
Nichole’un evine gittiğimizde tripod ile ilgili konuşacağız. Nicole’un bize verdiği dergiden Prof. Peagram İrlanda’da bu işleri araştırdığını öğreniyoruz. Nichole ile profesör hakkında konuşun. Bize İrlanda yolu göründü. Binadan çıkıp havaalanına gidin.

Lochmarne
Lochmarne’e varınca bir barın önünde otobüsten iniyoruz. Binanın dışındaki çocukla palyaço haricindeki konularda konuşun. İçeri girin. Gözlüklü adamla (Fitzgerald) kazı hakkında konuşun. Sonra bardaki gri kazaklı adamla profesör ve kazı hakkında konuşun. Fitzgerald’ı sorduğunuzda cevap vermeyecek, bir bira ısmarlayın, dili açılacak ve Fitzgerald’ın kazıda çalıştığını söyleyecek. Tekrar Fitzgerald’a gidip kazı hakkında konuşun, inkar edecek. Dışarı çıkıp çocukla konuşun. Fitzgerald’ın kazıda çalıştığından eminiz artık ama adam konuşmak istemiyor. İçeri girin. Fitzgerald ile kazı, profesör, ve Marquet hakkında konuşun. Eleman koşup bardan çıkacak, ardından fren ve çarpma sesleri duyacağız. Dışarıdaki çocuk gelip kırmızı bir spor arabanın Fitzgerald’ı ezdiğini söyleyecek. Dışarı çıkın, çocukla konuşun ve videoyu izleyin. Kapının yanındaki kutuya bakın ve içeri girin.
Barmenden bir içki isteyin. Pompa bozulacak, peşine de bulaşık makinesi. Adam yeşil kartı gösterin. Barmen bizden önce bulaşık makinesini sonra da bira pompasını tamir etmemizi isteyecek. Hapşıran adamla konuşun. Bir şey sormadan sohbeti bitirin. Adam bir tel çıkaracak. Hapşırdığı sırada teli alın, hapşırmazken fark ediyor. Şimdi gidip bulaşık makinesine ve kablosuna bakın. Teli kabloda kullandığınızda makine çalışmaya başlayacak. Artık bodruma inebiliriz. Orta yerdeki kolu çekin ve dışarı çıkın. Yerdeki büyük kapağı kaldırın. Bakın kim geldi. Khan gelip kazayı görüp görmediğinizi soracak. Sonrasında da Fitzgerald’ın bir paket düşürüp düşürmediğini soracak. Hepsine hayır diyeceğiz, gidecek (safım benim). Bodruma geri dönün. Artık etraf daha aydınlık. George el fenerini ve mücevheri alacak. Yukarı çıkıp grili adamın yanına gidin. Adam içki içmek için elini kaldırınca havluyu alın (amma eli çabuk olduk). Sonra dışarı çıkın ve sağdaki patikayı takip edin.
Çiftçi ile araba hakkında konuşun. Sonra adam oradan ayrılana kadar Fitzgerald hakkında konuşun. Adam gidince samanlara tırmanın. George’un boyu yukarı kadar yetişmeyecek. Hemen sol elinin yanındaki çatlağa kanalizasyonu açmada kullandığımız aleti koyun. Sonra yukarı çıkın.
Kalenin içine girdiğiniz zaman bir keçi ile karşılaşacaksınız. Aşağı inmemize engel olacak. Keçi üstünüze koşunca hemen sağdaki tahta zımbırtıya tıklayın. George keçiyi tuzağa düşürecek. Keçi artık hareket edemiyor. Şimdi aşağı inip etrafı kurcalayın. Sonra barın bodrumuna geri dönün ve havluyu ıslatın. Tabi bunu damlayan su ile yapamazsınız. Önce musluğu açın. İşiniz bitince de kapatın, yazıktır. Vakit kaybetmeden kaleye dönün. Aşağı inin. Soldaki paketten alçı alın (yoksa daha önce kurcaladığınızda almışsınızdır zaten). Kapının önünde yerde duran heykeli iki kere almaya çalışın. Yerde delikler oluşacak. Delikleri inceleyin. Sonra alçıyı deliklere dökün. Bu alçıyı ıslatmak için havluyu kullanın. Eğer kurumuşsa, tekrar gidip ıslatıp gelin. Islak havluyu alçıda kullandığınızda George yerden kurumuş şekli alacak ve elinde tutacak. Bu şeyi kapının solundaki açık renkli bölgede kullanın, kapı açılacak.

Nicole’un Evi (Rue Jarry)
Nichole’u bırakıp evden çıkın ve karakola gidin.

Poste de Police (Karakol)
Danışmadaki adama Marquet’i sorun sonuna kadar. Haritanıza hastane eklenecek.

Hôpital (Hastane)
Resepsiyonistle konuşun. Ona kartı gösterin. Sonra Hemşire Grendell hakkında konuşun. Sol koridordan ilerleyin. Temizlikçi yerleri cilalıyor. Sağda su makinesinin yanındaki fişi çekin, adam fişi takmaya gidecek. Kırmızı kapıyı açın. Doktor Stobbart hizmetinizde. Girişe dönüp yaşlı doktorla konuşun. George’u yeni doktor sanacak ve yanına yeğenini katacak. Yine sol koridora gidin. Hemşire ile konuştuktan sonra ikici yataktaki adamla konuşun. Bir şey sormanıza gerek yok, bilmezler çünkü. Doktorculuk oynuyoruz. Tekrar hemşire ile konuşup sıradaki hastayı öğrenin. Ona da bakın. Sonra sağ tarafa doğru gidin. Hasta sizi çağırıp tansiyonunu ölçmenizi isteyecek. Tansiyon aletini çömeze verin ve adamın tansiyonunu ölçmesini söyleyin. Şimdi sağa gidip kapıdan girin. İşte Marquet. Marquet ile konuşun, sonra bir doktor gelecek ve acılarına son verecek.

Nicole’un Evi (Rue Jarry)
Yine Nicole’un yanına dönüyoruz. Oradan çıkıp müzeye gidin.

Musée Crune
Müzeye girin. Bekçi müzenin kapanmak üzere olduğunu söyleyecek. Bekçi başka tarafa bakarken sağda camın yanındaki kolu kullanıp camı açın. Bekçi kapatmaya giderken sağdaki lahitin içine girin. Müze kapanıp saatler geçtikten sonra otelin önündeki iki tip (Flap ve Gyido) gelecek. Hemen yandaki uzun totemi üstlerine devirin. Bayağı bir kargaşa olacak ve siyahlı bir kadın hırsız tripodu çalacak.

Nicole’un Evi (Rue Jarry)
Yine Nicole’un yanına dönüyoruz. Sürpriz, bizim kedi kız Nicole imiş. Tripdu ondan alıyoruz. Oradan çıkıp müzeye gidin. Lobineau ile Mountfauçon hakkında konuşun. Haritanıza eklenecek.

Mountfauçon
Meydana gelince önce jonklör ile kendisi hakkında iki kez konuşun. George da deneyecek ama beceremeyecek. Sonra polis ile palyaço burnu hakkında konuşun. Tekrar jonklör ile konuşun, hem polis hem de jonklör gidecek. Arkanızdaki yol kiliseye çıkıyor. Önünüzdeki kanalizasyon kapağını açın ve aşağıya inin. Karşı tarafta üç tane yazılı duvar göreceksiniz. Hepsini inceleyin. Sonra kanalizasyon açma aleti ile hepsini yoklayın. George doğrusunu bulacak (en sağ). George’un kırdığı yeri inceleyin. Bir mekanizma var. İki kere kullanın, kapı sıkışmış, açılmayacak. Arkanızdaki botun kancasını almayı deneyin. Alamayınca oradaki tekeri çevirin, zinciri salacak. Kancayı alıp yarıkta kullanın. Sonra gidip vinci kullanın, kapı açılacak. İçeri girin. Burası bir mağaranın girişi. İlerideki ışıklı yere tıklayın. Tapınakçıların toplantısına şahit olacaksınız. Tekrar bakın, ayrıldıklarını göreceksiniz. Aşağı inin. Tripodu ortadaki sütuna koyun. Üzerine de mücevheri koyun. Beş ışık sütunu beş harfin üzerine düşecek ve George okuyacak: M-A-R-I-B.

Nicole’un Evi (Rue Jarry)
Yine Nicole’un yanına dönüyoruz. Buradan ayrılıp havaalanına gidin. Oradan da Suriye’ye.

Marib (Syria - Suriye)
Not: “T.C. Bayrağı” ve önünde bir dansöz figürü olan, yıkıntı-döküntüden ibaret ve yalaka ve çıkarcı insanların yaşadığı Suriye tasviri için oyunun yapımcılarını sevgiyle anıyorum!
Ekranın sağına doğru ilerleyin. Oradaki merdivenlerden yukarı çıktığınızda halı satıcısıyla karşılaşacaksınız. Kibrit kutusunu adama verin, önünüze bir merdiven açılacak. Yukarı çıkın. Bar gibi bir yerdeyiz. Sağ taraftaki tuvalete gitmeye çalışın. Kapı kilitli. Kapıdaki tabelaya bakın. Sonra Utlar (yelekli) ile tabela hakkında konuşun. Yeni alınan tuvalet fırçası çalınmış. Fırça dönmeden tuvalet açılmayacakmış. Pazar yerine dönün. Kebapçının tezgahına yakından bakın. Kebapları karıştırmak için tuvalet fırçasını kullandığını göreceksiniz. Sol taraftaki çocukla utlar ve kendi hakkında konuşun. Sonra kırmızı topu gösterin. Çocuğun ilginç idealini öğreneceksiniz. Sonra kebapçıyla konuşmayı deneyin. Ama konuşacak bir konu yok. Tekrar çocuğa gidin. Kebapçı hakkında iki kere konuşun. Çocuk yardım karşılığında topu isteyecek. Verin. Gidip kebapçıyla konuşun. Çocuk bize ne öğrettiyse, damcağız deliye dönecek. Gidip çocuğa hesap sorun. Adam bizi kovalarken o da fırçayı aşırmış. Fırçayı bize verecek.
Bara dönüp fırçayı barmene verin. Adam anahtarı verecek. Tuvalete gidip anahtarla kapıyı açın. Soldan havluyu alamıyoruz. Anahtar ile açın ve havluyu alın. Tuvalete girip sifonun zincirini alın ve tuvaletten çıkın. Utlar ile konuşun. Ona Khan’ın resmini gösterin, tanıyacak. Bulls Head’e gitmemiz gerek ama Utlar bizden elli yeşil istiyor. Pazar yerine dönün.
Çocuğun tezgahına gidin. Kediyi inceleyin, üst rafa kaçacak. Sonra masadaki zile basın. Kedi raftaki heykeli düşürecek. Heykeli alın. Etrafta gezinen şişman turistle konuşun. Ona heykeli gösterin, yeteri kadar eski bulmayacak. Bez parçasını (tissue) heykel ile kullanın. Heykeli tekrar adama gösterin. George’a heykel için 50 $ ödeyecek. Bara dönüp Utlar ile Bulls Head hakkında konuşun. Olumlu yanıt verin. Sonra George Pazar yerine inecek. Utlarla kamyon hakkında konuşun. Kamyonun fan kayışı kopmuş. Havluyu verin. İşte yola çıktık.
Sağdaki ağaçtan bir dal koparın. Dalı havlu ile birleştirip ortadaki delikte kullanın. Delikten aşağı inin. Yukarıya doğru kayada bir çatlak göreceksiniz. Çatlağı inceleyin. Çatlağın içindeki halkayı kulanın, kapı açılacak. İçeri girip ilerleyin. İçeride bir ceset bulacaksınız. Sonrasında kapı kapanıp George’u içeriye hapsedecek. Cesedi inceleyin, bir mercek bulacaksınız. Yandaki heykeli inceleyin. Sonra sağ taraftaki haritaya bakın. Bu sırada Kahn gelecek. Mağaranın dışında Khan bize Klausner’in (içerideki) ceset yerini soracak. Ona doğruyu söyleyin. Devamındaki soruları istediğiniz gibi yanıtlayabilirsiniz. Ama size bir erkek gibi mi yoksa köpek gibi mi ölmeyi tercih ettiğinizi sorduğunda “Erkek Gibi” deyin. Elinizi sıkacağı zaman şaka aletini (buzzer) Khan’da kullanın. Akabinde hemen sağ taraftan atlayın. Oyalanırsanız Khan sizi vurur, benden söylemesi.

Nicole’un Evi (Rue Jarry)
Nicole’un yanından ayrılıp müzeye gidin.

Musée Crune
Müzede Andre ile konuşun, önce bir kez antik belge hakkında, sonra iki kez Nicole hakkında. Şimdi Nicole’un yanına dönün.

Nicole’un Evi (Rue Jarry)
Nicole Andre’nin gelip gittiğini söyleyecek. Müzeye gidin.

Musée Crune
Andre ile antik belge hakkında sonuna kadar konuşun. Bize İspanya yolu göründü. Havaalanına gidin.

Villa De Vasconsellos
Sol tarafa doğru, hortumun eve girdiği yere kadar ilerleyin. Tansiyon aletini hortumda kullanın. Hizmetçi içeri girince siz de girin. Önce sağ tarafa gidin. Köpekler havlayınca zırhın arkasına saklanın. Adam köpeklerin yanına gidince yukarı çıkın. Yukarıda kontesle hakkında konuşun. Sizi bahçedeki anıtkabire götürecek. Etrafı inceleyin. İncili yerinden kaldırın. Altındaki tahtayı inceleyin. Kontes ile önce iki kez tablo hakkında, sonra da satranç taşları hakkında konuşun. Hizmetçiyi taşları almaya yollayacak. Taşlar gelene kadar kontesle sohbet edin. Taşlar gelince George onları yerlerine yerleştirecek. Bize de son dokunuşu yapmak kalacak. Beyaz taşları şu şekilde sıralayın: Şah alttan ikinci, piyon alttan üçüncü ve vezir en üst. Bir bölme açılacak ve içeriden bir kadeh çıkacak.

Nicole’un Evi (Rue Jarry)
Nicole’un yanından ayrılıp Mountfauçon’a gidin.

Mountfauçon
Katedrale gidin. Rahiple konuşun. Kadehi cilalaması için rahibe verin. Sağdaki heykeli inceleyin (hem sol hem sağ tuş ile). Merceği heykelin elindeki kağıt sarmasıyla kullanın. Rahiple konuşup kadehi alın. Uzak köşedeki mezara bakın. Nichole’a gidin.

Nicole’un Evi (Rue Jarry)
George girince raporunu verecek. Daha fazla uzatmadan müzeye gidin.

Musée Crune
Andre ile heykel hakkında iki kere konuşun. Haritamıza Site de Baphomet eklenecek. E bir gidip bakalım bari.

Site de Baphomet
Sağdaki açık kapıdan içeri girin. Aşağıya inice sağdaki kapıyı açmaya çalışın. Sonra bekçiden tuvaletin anahtarlarını isteyin. Anahtarları kullanarak kapıyı açın. Lavabodan sabunu alın. Anahtarı sabun ile kullanın. Sonra alçıyı sabun ile kullanın. Sabunu musluk ile kullandığınızda elimizde anahtarın kusursuz ama çok narin bir kopyası olacak. Etrafa bakının (kazana falan). Sonra tuvaletten çıkıp, radyatörün üstündeki termostata bakın. Bekçi ile termostat hakkında konuşun. Gidip termostatı kullanın. Bekçi eldivenlerini taktıktan sonra anahtarları verin ve geldiğiniz yerden çıkın. Sahte anahtarı boya kutusuna atmaya çalışın, boyacı izin vermeyecek. Aşağı inip telefonu kullanın. Nicole ile bir tezgah ayarlayıp yukarı çıkın. Boyacıya telefonu olduğunu söyleyin. Adam gidince sahte anahtarı boya kutusunda kullanın. Tekrar aşağıya inin. Bekçiden tuvaletin anahtarını isteyin. İçeri girince sahte anahtarı gerçek anahtarlarla kullanın. Çıkıp anahtarı bekçiye verin. Telefonu kullanın. Bekçi dışarı çıkınca anahtar ile soldaki kapıyı açın. İçeri girince alt kata inin. Yerdeki mozaikleri inceleyin. Sonra kadehi mozaiklerle kullanın. Bir kilise göreceksiniz.

Nicole’un Evi (Rue Jarry)
Nicole’un yanından ayrılıp havaalanına gidin. Oradan da Villa De Vasconsellos’a.

Villa De Vasconsellos
Hizmetçi ile konuştuktan sonra içeri girin. Doğruca karşıdaki odaya gidip duvardan aynayı alın. Sonra yukarı çıkın. Kontes ile kadeh ve kendisi hakkında konuşun. Sonra anıtkabire gidin. İçeri girince karşı taraftaki uzun çubuğu alın. Yukarıdaki mumu yakacağımız için çubukla pencereyi kapayın ki esinti olmasın. Şimdi bezi çubukla kullanın ve mumlardan biriden tutuşturun. Bu uzun meşale ile de yukarıdaki mumu yakın. Mum çok hızlı bir şekilde yanacak ve eriyince içinden bir anahtar düşecek. İncili de alıp kontesin yanına dönün. İncil hakkında konuşun. Bu civarda bir yerde bir çeşme olacak. Gidip Lopez’le (hizmetçi) konuşalım bir kez çeşme hakkında, iki kez de kuyu hakkında. Evin sol tarafındaki alana gidin. Oradaki ağaca bakın, aradığımız çubuğu bulduk. Gidip Lopez ile çubuk hakkında konuşun. Uzun uğraşlar sonucunda “şans eseri” girişi bulacağız (Bence burada bir kaydedin).
Aşağıda aslan kafası şeklindeki kapıya iki kere tıklayın. Sonra hemen uzağa kaçın yoksa ölürsünüz. Kapının arkasında karanlık bir duvar var. bir şeyler görebilmek için aynayı gün ışığında kullanın. Bir anahtar deliği göreceğiz. Mumdan düşen anahtarı delikte kullanın. Açılan kapıdan içeri girin. Sonrasında George kontesin yanına uğrayacak ve yine Nicole’un yanına…

Nicole’un Evi (Rue Jarry)
Çok uzun bir sohbetin ardından trenle İngiltere yollarına düzülüyoruz. Tek değişiklik, bu sefer Nicole’un da bizimle gelmesi. Haritada Bannockburn’a tıklayın

Tren
Nicole ile konuşuyoruz. İki kez kendisi hakkında konuşun. Sonra kompartımandan çıkmaya çalışın. Kondüktör gelip bilet kontrolü yapacak. Bu adam bana biraz tanıdık geldi ya… Kompartımandan çıkıp sola gidin gidebildiğinizce. Bakın burada kim varmış, Guido, otelin önündeki elemanlardan. Kompartımanınıza dönün. Nicole ile yaşlı kadının yerinde yeller esiyor. Yandaki salak görünüşlü adama soralım, belki o görmüştür. Adamla konuştuktan sonra pencereyi açın ve yukarı çıkın. Sağa doğru ilerleyin. Merdivene gelince aşağı inin. Gayet heyecan dolu sahnelere tanık olacaksınız. Kontrol size geçince hemen acil durum frenini kullanın. Khan ile konuşun, meğer aynı taraftaymışız. Sol taraftan çıkmaya çalışın, George önce Nichole’u çözecek. Şimdi soldan çıkın.

Bannockburn
Bir kilise yıkıntısının önüne geleceğiz. İçeri girin. Küçük çöp-toprak yığınını dört kez karıştırın. Birer adet bozuk para, pipo, çark ve tükenmez kalem kapağı bulacaksınız. Hemen yanda bir çarklı mekanizma var. Onun kolunu kullanın. Kol elinizde kalacak. Kolun o tarafa tekrar tıkladığınızda bir çark daha alacaksınız. Çarkları ve kolu kapının yanındaki ejderha benzeri şeyde kullanın. Kapı açılacak. İçeri girin. Fıçıların olduğu kısmı inceleyin, George onların barut olduğunu söyleyecek. Sağ taraftan ilerleyin. Burada tapınakçıların ayinine şahit oluyoruz. Ama devamında işler biraz karışacak. Oradan kaçınca Guido yolunuzu kesecek. Hemen başınızın yanındaki meşaleyi alın. George onu barutun üstüne atacak. Nicole de kendi katkısını yapınca kurtulacaksınız

Alıntıdır: http://www.indirgen.com/Program-Tanitimlari/broken-sword-1-the-shadow-of-the-templars-tam-cozum.htmlBağlantı dışarı gidiyor

1.3.0
Kullanım Şartları - İletişim - Öner
29 Temmuz 2014 Salı 15:37:07